Учени доказаха произхода на мистериозен астероид, обикалящ около Земята – ето от къде е дошъл

Снимка: Pixabay.com

„Science Alert“ съобщи за близкия до Земята астероид, класифициран като квазиспътник, Камо’оалева, който може да се е откъснал от нашия лунен съсед.

Камо’оалева е открит за първи път през 2016 г. с Pan-STARRS в обсерваторията Халеакала. Макар че орбитата на Камо’оалева се е променяла през цялата му история на обикаляне около нашата планета, той винаги е оставал сравнително близо. Повърхността му също така съдържа силикати, които отразяват светлината по същия начин, както Луната, което води до гореспоменатата теория, че най-вероятно е парче от самата Луна.

Ново изследване, озаглавено „Орбитални пътища за лунен произход на близкия до Земята астероид Камо`оалева“, с автор Хосе Даниел Кастро-Киснерос от катедрата по физика в Университета на Аризона, има за цел да определи дали астероидът е с лунен произход. От всички квазиспътници, които обикалят около Земята, Камо`оалева е с най-близката и стабилна орбита. Уникалните орбитални навици на Камо`оалева биха могли да сочат, че той произхожда от лунни изхвърляния.

По същество Камо`оалева се счита за квазиспътник, тъй като гравитацията на Слънцето го привлича повече от тази на Земята. Въпреки това, за разлика от други квазиспътници, Камо`оалева често преминава от квазиспътникова орбита към орбита тип „подкова“.

Доказването на факта, че Камо`оалева е дошъл от Луната, дава на учените възможност да изследват потенциално древен лунен материал. В момента има няколко предложения за мисии за изучаване на Камо`оалева.

Предложени са две малки мисии за изучаване на Камо`оалева, като едната от тях е на НАСА. Китай има своя собствена мисия, планирана за 2025 г., която ще вземе проба от Камо`оалева.

Може би някоя от тези мисии ще може да разкрие дали Камо`оалева наистина е парче от Луната.

По публикацията работи: Венета Николова