България

Съдът реши: Каква ще е присъдата на капитана на Vera SU?

Обвиняемият призна вината си пред Окръжния съд в Добрич. Той прие определеното му наказание и се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото

Капитанът на товарния кораб „VERA SU“, заседнал край бреговете на Камен бряг през месец септември 2021 година, получи наказание „лишаване от свобода” за срок от три години. Изпълнението му се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим ще трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от 7203, 47 лева. 

Х.Е. беше привлечен към наказателна отговорност от Окръжна прокуратура – Добрич за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго, заедно с втория му помощник – капитан, който е бил на вахта в нощта на инцидента.

На 20 септември 2021 г. в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг и к.к. „Русалка“, корабът „VERA SU“, плаващ под панамски флаг, заседна край бреговете на местност „Яйлата“. В хода на разследването на случая е установено, че капитанът му допуснал превозното средство да плава с оперативно неработеща система за контрол на вахтения на мостика, а навигационната вахта на мостика през тъмната част на денонощието включвала единствено вахтен помощник-капитан без включен наблюдател. Това довело до засядането на „VERA SU“ и създало опасност за значително повреждане на чужд имот – кораб. Деянието е извършено с действие и при форма на вината евентуален умисъл.

Обвиняемият Х.Е. призна вината си и прие определеното му наказание, като се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото по общия ред.

Одобреното от Окръжен съд – Добрич споразумение е със силата на присъда и не подлежи на обжалване.

По отношение на втория обвиняем по случая, след връщане на делото от съда, срещу него ще бъде изготвен и внесен обвинителен акт.

Действията по разследването на другите две направления продължават в отделно досъдебно производство. Освен причините и обстоятелствата, при които е настъпила самата катастрофа, се работи за изяснява има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Мариела Анастасова

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Хранителни добавки за мъже и жени – какво трябва да знаете?

Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…

преди 4 дни
  • България

Стотици доброволци дадоха старт на националната информационна кампания на ГД за Президентска република

Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…

преди 1 седмица
  • Спонсорирани

Какво трябва да има всяка добра гейминг маса?

В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Как да подобрим работния си процес с правилния избор на техника?

В съвременния свят все повече длъжности и професии са обвързани с употребата на техника. Това…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

За какво стига кредит до 5000 лв.

Личното ни възприемане на стойността на парите е нещо много специфично. Според средата, в която…

преди 3 месеца
  • България

ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА вече и във Видин

Днес се проведе пресконференция на Гражданския съвет на ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА за област…

преди 4 месеца