Климатичната система в самолетите: Какъв е рискът от инфициране? (ВИДЕО)

285

Марио Бакалов е пилотът на най-големия пътнически самолет в света Airbus A-380. Той споделя как работи климатичната система в самолетите

По думите му 60% от въздуха се взима извън самолета, след което се рециклира и се смесва с 40% от въздуха, който се филтрира вътре в самолета. Тези 60% минават през високите температури на двигателите. Практически този въздух е стерилен.

Въздухът вътре в самолета минава през така наречените HEPA-филтри (High Efficiency Particulate Air), които филтрират вируси с ефективност почти 100%.

Освен това въздухът в самолета е вертикален. Той се рециклира така, че да пада отгоре надолу. По този начин вирусните частици се натискат към пода на самолета, откъдето се изсмукват. В Airbus A-321 например въздухът се сменя 40 пъти в рамките на 1 час, т.е. на минута и половина.

Тази климатична система заедно с взетите мерки – задължителното носене на маска, както и фактът, че средните седалки остават свободни, намаляват риска от заразяване до минимум.

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама