Какво се случва, когато търсенето е по-малко от предлагането? Оказва се, че авиокомпаниите страдат от ниските цени на полетите.
След две години на стремително възстановяване след пандемията предлагането в авиационния сектор това лято понякога надвишава търсенето, което води до по-евтини билети и по-слаби маржове, предаде Франс прес.
От пролетта необичайни промоции за летни дестинации в Европа показаха, че някои компании срещат трудности да запълнят самолетите си с очаквания темп.
В последно време водещи превозвачи предупредиха, че няма да постигнат годишните си цели. На 22 юли германската компания „Луфтханза“ (Lufthansa) преразгледа към понижение резултатите си, като посочи, че е „особено силно засегната от поставените от отрицателната еволюция на пазара предизвикателства“.
Нискотарифната ирландска компания „Райънеър“ (Ryanair) публикува нетна средна тримесечна печалба, намаляла почти наполовина заради спад на цените с 15 на сто на годишна основа. „Хората пътуват (…), но ние трябва все повече да намаляваме цените , за да запълним самолетите ни“, аргументира се главният изпълнителен директор на „Райънеър“ Майкъл О‘Лиъри.
„Ер Франс-Ка Ел Ем“ (Air France – KLM), чийто тримесечен оперативен марж, е намалял с 3,1 пункта до 6,5 на сто, също коригира към понижение растежа на капацитета си за 2024 г., от 5 на сто до 4 на сто спрямо 2023 г. Авиопревозвачът е засегнат и от олимпийските игри в Париж заради пропуснати ползи в размер на 200 милиона евро.
В рамките на френско-нидерландската компания нивото на запълване се е понижило с 0,1 пункта на годишна основа през второто тримесечие и с 1,7 на сто за обикновено много рентабилните връзки със Северна Америка.
Вследствие на всички тези фактори цените на билетите са намалели. Според Генералната дирекция за гражданска авиация средната тарифа на международните полети, излитащи от Франция, се е свила с 4,4 на сто на годишна основа.
Според данните на федералния резерв на Сейнт Луис индексът на цените на самолетните билети за полети от американските градове е намалял през юни до нивото от май 2022 г. С изключение на здравната криза този индекс не е бил на по-ниско равнище от юни 2009 г.
На 24 юли рейтинговата агенция „Фич“ (Fitch) определи сред „ключовите фактори за наблюдение“ при европейските, близкоизточните и африканските авиокомпании „капацитета им да увеличават или поддържат цените на билетите, за да компенсират скока на единичните разходи, най-вече за поддръжка и заплати“.
Необходимостта да се понижат цените на билетите е лоша новина за компаниите, които едва си поеха въздух след пандемията, осъществявайки обща печалба от 27, 4 милиарда долара през 2023 г., според Международната организация за въздушен транспорт (ИАТА).
В началото юни асоциацията им обещаваше постъпления от 30,5 милиарда тази година и рекорден брой пътници или 4,96 милиарда спрямо 4,54 милиарда през 2019 г. преди здравната криза.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment