България

Шишков: Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде

Това заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков. Той посочи, че страната ни се нуждае от 2100 км автомагистрали, а в момента са построени едва 870 км. По негови думи няма проекти, т.е. и да има средства, няма какво да се построи.

България има нужда от 2100 км автомагистрали, като построени засега са само 870 км. Това заявиха от Министерство на регионалното развитие и благоустройството.

„В тези 2 месеца това беше най-приоритетната задача на цялото правителство. Хубавото е, че успяхме да се справим. Има 72-часови проби и те бяха направени преди около 10 дни. Тогава за първи път потече газ от Гърция към България“, заяви служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков в ефира на Bulgaria ON AIR по въпроса ще потече ли газ от 1 октомври по интерконектора с Гърция, след като вече има Акт 16.

Той уточни, че в последните 10-12 години са построени 400 км. магистрали, като 300 от тях са построени до 2000 г.

„Нямаме проекти. И да имаме средства, няма какво да построим. В момента най-големият проблем е, че нямаше последните години проектиране. Държавата и да иска да инвестира в момента в магистрали, няма къде“, категоричен е арх. Шишков.

Той поясни, че този проблем може да се реши с много ударно възлагане на проекти.

„За ремонтите е необходимо да бъдат дадени средства. Те, за съжаление, доказват и лошото строителство последните години. В тези магистрали от 400 км. огромна част от тях се нуждае от ремонт“, твърди арх. Шишков.

Според него част от проблема на магистралите не е само лошото строителство, а фактът, че са изключително малки и стават много натоварени.

„Парите са нужни и трябва да се дават тогава, когато има сериозна мисъл на тема проектиране и на базата на тази концепция да се дават пари“, смята министърът. Според него парите са давани хаотично и затова нищо не се е построило.

„Магистрала „Хемус“ е строителна илюзия в предишното управление. Тя е проектирана до Велико Търново, тя се строи до разклонението Плевен-Ловеч. Амбицията в момента е да се намери максимално бързо проектно решение, за да се завърши до разклонението за Белокопитово, където няма проект. Другата седмица ще пуснем участъка от 15-и и 17-и километър, който е почти готов до Белокопитово. Участъците ги пускаме с разрешение за ползване, така че в момента, в който завърши Приемателната комисия, ще бъде завършен“, посочи гостът.

Той спомена, че днес започва да работи Приемателна комисия на 3 километра от магистрала „Струма“, които са след тунела и в тях ще може да се облекчи движението от разклонението за Банско до малко преди тунела. Той изрази надеждата си, че утре ще се пусне участъкът с разрешение за ползване.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 3 дни
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца