Ето как жените могат да намалят риска от рак на гърдата след менопаузата

Не пропускайте

Редакция Нова Вест
Редакция Нова Вест
Изпращайте ни вашите сигнали и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или на нашата фейсбук страница https://www.facebook.com/novavest.bg/

Според проведено проучване, след като менопаузата настъпи, следва жените да наблегнат на консумацията на зеленчуци, като това може да доведе до 14% по-малък риск от рак на гърдата. 

Жените, които се хранят здравословно и основно със зеленчуци след менопаузата, са с 14 на сто по-малко изложени на риска от развитие на рак на гърдата, установи френско изследване, цитирано от електронното издание „МедикълЕкспрес“.

Авторите му под ръководството на Санам Шах, докторантка във френския университет Пари-Сакле, са проследили повече от 65 000 жени две десетилетия и са установили, че дамите, които са се хранели здравословно, са изложени на по-малък риск от развитие на какъвто и да било вид рак на гърдата, предаде DarikNews.

Ключът е в здравословното хранене, подчертават авторите – положителният резултат е отчетен при жени, в чиято диета присъстват понякога червено и пилешко месо, но преобладават пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци, ядки, растителни масла, чай и кафе.

При жените, които наблягат на сладки плодови сокове, обработени зърнени продукти, картофи, подсладени напитки и десерти, не е отчетен положителен резултат. При някои от тях дори е отчетен завишен риск от рак на гърдата с около 20 на сто.

По публикацията работи: Пламена Сутева

- Реклама -spot_img

Върбан Петков кани на похода „100 км за 24 часа“ и...

Върбан Петков, председател на варненското туристическо дружество „Владислав Варненчик“, пожарникар, планински водач и общественик, кани местните хора на ежегодния тур „100 км за 24...

Тяло на младо момче е открито в Ботунец, районът е отцепен...

Засилено полицейско присъствие и криминалистични екипи са разположени в столичния квартал Ботунец, район Кремиковци, след като около 12:30 часа днес е открито тялото на...

Четири американски самолета KC-135 напускат София заради визовия спор

Днес преди излитането на четири самолета цистерни Boeing KC-135 Stratotanker на ВВС на САЩ, базирани в София, стана ясно, че те са били изтеглени...

Държавата иззе неизразходвани средства от сметките на около 300 държавни училища

Държавата е иззела неизразходваните към 3 юни средства по сметките на около 300 държавни образователни институции в страната. Информацията е потвърдена от Министерството на...

Мотор се удари в кола на изхода на Монтана към Враца,...

Сериозен пътен инцидент стана край изхода на Монтана в посока Враца. Около 12:30 часа мотор се е ударил в лек автомобил. По информация на...
- Реклама -

Последни новини