Цигарата на пилота може да се е запалила от изтичане на кислород от аварийната маска, твърди доклад
Катастрофата на пътническия самолет на EgyptAir през 2016 г., при която загинаха всичките 66 души на борда, беше причинена от пожар в пилотската кабина, след като запалената цигара на пилота се запали с изтичане на кислород от аварийна маска, се казва в доклад, предава independent.co.uk
Експерти, разследващи фаталния инцидент, когато полет MS804 на EgyptAir – Airbus A320 по маршрут от Париж до Кайро – се потопи в източното Средиземно море, твърдят, че капитанът или първият офицер са пушили на 37 000 фута малко преди катастрофата.
В официален доклад от 134 страници, изпратен до Апелативния съд в Париж миналия месец, следователите казаха, че пожарът може да е избухнал в пилотската кабина поради комбинация от запалена цигара и изтичане на кислород от маската на втория пилот.
В доклада се твърди, че египетските пилоти редовно са пушили в пилотската кабина и практиката не е била забранена от авиокомпанията по време на катастрофата.
Кислородната маска беше сменена три дни по-рано и беше настроена на „авариен“ режим, предназначен за дим или изпарения в пилотската кабина, което означава, че 100-процентовият кислород се подава под постоянно налягане.
В новия документ, видян от италианския вестник Corriere della Sera , се твърди, че има звук на съскане, записан от микрофон върху маската.
Даниеле Веронели, пилот на A320 и член на италианската национална асоциация на пилотите на търговската авиация , Anpac, каза пред изданието, че проверките на кислородното оборудване и маската в пилотската кабина са рутинна част от предполетната дейност.
„Когато влизаме в пилотската кабина, между различните предварителни проверки преди излитане, проверяваме и кислородния поток в страничните маски“, каза той.
„Една врата се повдига и въздушният поток се тества чрез натискане на бутон, който излиза от отделението. Чрез активиране на интеркома можете да чуете как кислородът тече, защото всяка маска е оборудвана с микрофон.
Докладът на Corriere della Sera също твърди, че пилотите са се оплаквали, че се чувстват уморени по време на нощния полет, който излиташе от летище Шарл де Гол малко след 23 часа местно време. Самолетът изчезна от радарите около час и половина по-късно. В доклада обаче се посочва, че екипажът е бил в рамките на дежурното си време.
Международната организация за гражданска авиация (ICAO) настояваше за пълна забрана на тютюнопушенето по време на полет още през 1996 г., но резолюциите на органа се вземат предвид само от правителствата при изготвянето на свои собствени закони, вместо да установяват твърди правила.
Първоначално властите в Египет обвиниха катастрофата в терористичен атентат, след като експлозиви свалиха самолет на Metrojet, превозващ руски летовници вкъщи от курорта на Червено море Шарм ал-Шейх през октомври 2015 г., убивайки всички 224 души на борда.
Но френската агенция за разследване на въздушни произшествия BEA заяви през 2018 г. , че „най-вероятната хипотеза е, че в пилотската кабина е избухнал пожар, докато самолетът е летял на своята крейсерска височина и че огънят се е разпространил бързо, което е довело до загуба на контрол над самолета “.
Превод и редакция: „Нова Вест“
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment