Основателят на социалната мрежа написа обширен обяснителен пост
Основателят на Facebook Марк Зукърбърг нарече „неверни“ твърденията, че компанията пренебрегва безопасността на потребителите с цел печалба.
„В центъра на обвиненията е идеята, че ние даваме приоритет на печалбите си за сметка на безопасността и благосъстоянието на потребителите. Това не е вярно“, заявява Зукърбърг в обширен коментар на своята страница във Facebook.
Зукърбърг не се съгласява и с друго обвинение – че Facebook показва на потребителите политическо съдържание, което противоречи на техните възгледи и понякога граничи с екстремизъм, за да поддържа интерес. „Подобни твърдения са просто нелогични“, каза той.
В посланието си той няколко пъти отбелязва, че няма да има смисъл една компания да създава лаборатории, които да изследват въздействието на нейните продукти върху психологията на потребителите, ако не смята да вземе резултатите предвид.
„Аргументът, че от желание за печалба ние умишлено прокарваме съдържание, което прави хората гневни, е доста нелогичен“, заяви той.
„Ние правим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат техните реклами да бъдат редом до съдържание, което е вредно и поражда гняв“, заяви Зукърбърг.
„А не знам някоя технологична компания да тръгва да създава продукти, които правят хората гневни или депресирани“, каза той.
Сривът на Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp е бил най-лошият от години, отчита Зукърбърг. От компанията вече анализират как могат да защитят системите си.
„Това беше и напомняне колко важна е нашата работа за хората”, пише Зукърбърг.
„Не е важно колко хора минават към конкурентни услуги или колко пари губим, а какво означава това за хората, които разчитат на нашите услуги, за да общуват с близките си и да управляват бизнеса”, казва още основателят на Facebook.