Учени откриха причината за преждевременното стареене

Изследователи от САЩ И Китай откриха причината за преждевременното стареене при някои хора

Главната причина за преждевременно стареене са ниските нива на освобождаващия кислород протеин в червените кръвни клетки. Резултатите от изследването са публикувани в списанието PLOS Biology.

Изследователи от САЩ и Китай са провели експеримент с мишки, за да установят причината за преждевременното стареене при някои хора. Резултатите показват, че  с намаляване на кръвните нива на протеина ADORA2B при животните, паметта и слуха се влошават, възпалението се развива в мозъка и стареенето се ускорява, пишат още от Риа Новости.

Аденозиновият рецептор A2B или ADORA2B е част от мембраната на червените кръвни клетки, които помагат за освобождаването на кислород от кръвта. Известно е, че съдържанието му в кръвта намалява с възрастта. Авторите предполагат, че има пряка връзка между този спад и стареенето на мозъка.

За да тестват тази идея, специалистите са отгледали мишки без ADORA2B в кръвта  и са сравнили своите поведенчески и физиологични показатели с животни от контролна група.

Резултатите показаха, че с остаряването, мишките без ADORA2B показват повече признаци на когнитивен спад, отколкото животните от контролната група. Възпалителните процеси в мозъка се развиват с ускорена скорост. При мишки без ADORA2B поведенческите и физиологичните ефекти на лишаването от кислород са много по-силни, отколкото при нормалните мишки.

От това авторите заключават, че протеинът ADORA2B регулира доставката на допълнителен кислород в мозъка в случай на липса на кислород. С възрастта този прием намалява и скоростта на стареене на мозъка до голяма степен зависи от това колко ефективно работи този протеин. Затова учените нарекоха ADORA2B „протеин против стареене“.

Превод: Редакция „Нова Вест“, Ралица Димитрова