NASA откри признаци на живот на Червената планета

Учени от НАСА са открили доказателства, че на Марс могат да съществуват органични соли – и следователно някаква форма на живот може да е съществувала и там

През май  изследователите обявиха, че са открили соли, които са се образували или в резултат на геоложки процеси, или като останки от древен микробен живот.

Всъщност органичните соли са химически остатъци от органични съединения, които съдържат въглерод, на който се основава целият познат живот.

НАСА е откривала органични вещества и преди, но откриването на тези органични соли дава нови улики за обитаемостта на червената планета, пишат от Daily Stars.

Изследователите публикуваха новите си открития в Journal of Geophysical Research Planets в края на март.

Водещият автор на новия доклад, каза: „Ако установим, че има органични соли, концентрирани навсякъде на Марс, ще искаме да проучим тези региони допълнително и в идеалния случай да пробием по-дълбоко под повърхността, където органичните вещества могат да бъдат по-добре запазени .

„Опитваме се да разкрием милиарди години органична химия и в този органичен запис може да има най-добрата награда: доказателство, че животът някога е съществувал на червената планета.“

За да търсят доказателства за живот на Марс, изследователите трябва да извлекат и анализират органични проби.Ако животът някога е съществувал на планетата, химическите отпечатъци ще останат под формата на органични съединения.

Това не са първите открити доказателства за живот на Марс.През 2018 г. марсоходът на НАСА Curiosity откри на Марс органични съединения, които съдържат въглерод.

Превод: Редакция „Нова Вест“, Ралица Димитрова