Някои компании в САЩ предлагат стимул на персонала да се ваксинира срещу COVID-19. Сред тези стимули са премии до 500 долара, възстановяване на пътните разходи, допълнителни платени часове.
Така компаниите се стремят да се върнат към нормалния начин на живот.
Редица сектори, силно нуждаещи се от работна ръка като супермаркетите, кланиците и аграрните комплекси, вече имат преднина във ваксинирането на служителите си.
Калифорнийската фирма „Болтхаус фармс“, която продава моркови, смутита и сокове, организира всяка седмица записвания за имунизация на своя основен сайт и плаща по 500 долара на всеки служител на пълен работен ден, който иска да се имунизира, пише „Франс прес“, цитирана от БТА.
Американските компании имат право сами да организират центрове за ваксинация, ако поемат ангажимент да предоставят услугите им безплатно, в работно време, на всички заети в предприятието независимо дали получават заплата от него, или от подизпълнител.
Гигантският месопроизводител Джей Би Ес предлага по 100 долара на ваксинираните служители и е разпространил документи на различни езици, в които изтъква колко са ефективни и сигурни ваксините. Към средата на март близо една трета от общо 60 000 негови работници и служители бяха получили първата си доза.
Някои големи вериги супермаркети обезщетяват работещите там, като им плащат за два или четири работни часа допълнително.
Това „премахва нуждата човек да избира между поминъка и защитата на здравето си“, подчерта през януари управителят на американските магазини „Алди“.
Веригата „Таргет“ възстановява пътни разходи в размер до 30 долара при нужда.
Магазините „Кроджър“ пък предлагат бонуси от по 100 долара и на ваксинираните, и на отказващите инжекция по здравословни или религиозни съображения, при условие че се включат в образователна здравна програма.
С цел да ускорят възстановяването на икономиката, съответно и на потреблението, някои фирми залагат на своите клиенти – веригата „Криспи Крийм“ предлага до края на годината безплатен донът срещу документ за ваксиниране, а бирарията „Маркет Гардън“ в Кливланд, обеща по една бира само за 10 цента на първите 2021 души, които представят сертификат.
По публикацията работи: Мариела Анастасова
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment