Свят

Един от любимите парфюми на много дами днес празнува 100-тния си юбилей

Ароматът „No 5“ на „Шанел“ навършва 100 години от създаването си

„Само Шанел No 5“ отговаря Мерилин Монро на въпроса какво облича в леглото. Парфюмът, който е обезсмъртен в киното и чиито рекламни лица са били Катрин Деньов и Никол Кидман, е един от най-известните и най-продаваните в света, макар и да навършва 100 години, предаде АФП, цитирани от БТА.

Габриел Шанел, която нарушава догмите за женския гардероб, предлага през 1921 г. парфюм, който е не по-малко новаторски.

„Името му, аромата, чистите прави линии на флакона, допринасят той да стане символ на Лудите години. С името – обикновена цифра, която обозначава избраната проба, Шанел къса с традиците и навлиза в абстрактното“ – каза Жули Дейдие, която отговаря за историческото наследство в модната къща.

Габриел Шанел иска нещо различно от флоралната и природна традиция от 19-и век и замисля аромата „с мирис на жена“ като рокля висша мода.

„Изкуствен парфюм, повтарям изкуствен, като рокля, т.е. произведен. Аз се занимавам с шиене. Не искам нито роза, нито момина сълза. Искам парфюм с няколко съставки“.

Парфюмерийният експерт Ернест Бо, който е натоварен с тази задача, създава композиция, която не възпроизвежда съществуващ в природата аромат.

„Номер 5“ мирише на Шанел. Той се разпознава веднага по атипичния аромат, който се дължи на много синтетични молекули, алдехиди, които внасят свежест с флорални нотки и му придават „абстрактна“ страна.

Чистата линия на флакона в черно и слонова кост е променена леко през годините, но запазва вечната си простота. Тя е коренно противоположна на характерната за епохата пищност на презентацията.

„Влагам всичко в парфюма, нищо в презентацията“ – заявява Габриел Шанел.

В реклама във в. „Ню Йорк таймс“ от 2028 г. парфюмът е сравнен с „младежките и модерни“ тоалети на дизайнерката.
За друга реклама в американски списания през 1937 г. Габриел Шанел решава да е лице на парфюма.

Към снимката й, направена от фотографа Франсоа Колар през 1937 г. в х-л „Риц“, е добавен текстът „Габриел Шанел е преди всичко актриса по душа. Роклите и парфюмите й са създадени с перфектен драматичен инстинкт. „No 5″ е като нежна музика, която подчертава любовен акцент. Той разпалва въображението и оставя незаличима следа в спомените на действащите лица“.

През следващите десетилетия киното и актрисите го използваат много, което допринася за реномето му на „парфюм на парфюмите“ и го прави един от най-продаваните в света.

Снимка на Мерилин Монро, която се парфюмира с „No 5“, е използвана за рекламата му през 2013 г. Лица на парфюма са били също Сузи Паркър, Катрин Деньов, Карол Буке, Никол Кидман, Марион Котияр.

 

По публикацията работи: Моника Цанкова

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • България

Ще бъдеш унищожен. Тежки думи към Ивелин Михаилов

Драмите в партия Величие продължават. Неформалиният лидер ивелин Михаилов получи заплаха за живота си, а…

преди 21 часа
  • България

Фирмата, замесена в скандала с бития пациент, взела милиони по време на служебните правителства

хранителната фирма „Брадърс Секюрити“, чиито служители бяха замесени в скандала с бития мъж, който по-късно…

преди 6 дни
  • Лайфстайл

Алла Пугачова е в много тежко и се нуждае от специално лечение

Известният шоумен и приближен на певицата Стас Барецки свидетелства, че състоянието на Пугачова е много…

преди 6 дни
  • Любопитно

Днес е голям световен празник. Ден на риболова

Официално 27 юни се чества за Световен ден на риболова от 1985 г. по решение…

преди 6 дни
  • Бизнес

Шефа на БНБ: Влизането в еврозоната е политическо решение, у нас сега такова липсва

Преди Хърватия да влезе в еврозоната, ние бяхме с по-добър кредитен рейтинг от тях, сега…

преди 6 дни
  • Свят

Руснаците се завряха се и в канализацията, но не успяха да превземат този град

"Дори промъкването през водопроводните тръби не помага на руските войски да превземат Часов Яр", пише Forbes…

преди 6 дни