Няколко трика, които ресторантьорите използват, за да ни убедят да харчим повече

62

Един от триковете е така наречената илюзия на Делбьор или по-скоро нейната противоположност

Най-приятният начин да опознаеш културата и традициите на една страна е да вкусиш храната ѝ. Това се отнася и за родната ни кухня. Понякога обаче се оказва, че сте похарчили повече пари, отколкото сте предполагали. От Дарик разкриват кои са 7-те трика, с които ресторантите ни привличат:

Вечният въпрос: Какво да поръчам?

Ако не знаем какво да поръчаме и попитаме сервитьора за съвет, то най-вероятно ще поръчаме последното ястие от изброените. Това помага на ресторанта, защото често последното в списъка на сервитьора е и най-скъпото.

Снимките на храна в менютата

Ако в менютата има снимки на ястията, то ние бихме били по-склонни да посещаваме даден ресторант по-често.

Илюзия на Делбьоф и нейната противоположност

Когато ви сервират храна в малка чиния и изяждайки я вие се чувствате сити, тогава се задейства т.нар. „илюзия на Делбьов“. В ресторантите често използват обратния ефект – там ни сервират малки порции в големи чинии. По този начин те ни карат подсъзнателно да искаме още храна и следователно да харчим повече.

Възрастта на сервитьорите

Доказано е, че ресторантите печелят повече от сервитьори на средна възраст, тъй като ние като клиенти бихме доверили на предложенията им за ястия именно заради опита им.

Музиката

Проучвания сочат, че когато в ресторант е пусната класическа музика, ние се чувстваме по-спокойни и бихме прекарали повече време там, следователно консумирайки повече храна. Ако пък в даден ресторант е пусната по-силна музика, ние сме по-склонни да правим повече поръчки на алкохолни напитки.

Огледалата

Ресторантьорите избягват декорирането на помещенията с огледала, тъй като, ако клиентите видят в себе си в огледало, докато хапват, те ще започнат да се самоконтролират.

Отсервирането

Сервитьорите трябва да бъдат много наблюдателни, когато клиентите приключат с ястията. Колкото по-дълго мръсните съдове стоят на масата, толкова по-малък е шанса клиентите да си поръчат още нещо, защото подсъзнателно те ще си мислят, че са изяли твърде много храна.