Любопитно

Добро мотивационно писмо: Как да го изготвим?

Мотивационното писмо е Вашият апел към бъдещия Ви работодател и Вашият момент да го убедите, че Вие сте точният човек за тази позиция

Мотивационното писмо е неизменна част към Вашата кандидатура за работа. В своята цялост, Мотивационното писмо е свободен текст към бъдещия Ви работодател, написано от Вас. Това е Вашият апел към него и Вашият момент да го убедите, че Вие сте точният човек за тази позиция, пишат от actualno.com

Предлагаме Ви няколко съвета, с които да изградите добре структурирано Мотивационно писмо:

  1. Задължително е всяко Мотивационно писмо да е уникално за всяка Ваша кандидатура. Това означава, да обърнете внимание например, кой е Управител/Директор на фирмата, в която кандидатствате и да адресирате писмото лично до него: Пр. „Уважаеми г-н Иванов,….“
  2. „Стартовото изречение“ е винаги най-трудно. Опитайте се да включите защо кандидатствате именно в тази компания и защо смятате, че бихте се справили отлично с обявената позиция.
  3. Приложете препоръки от предни работодатели (ако имате) или опишете ключови моменти в предходните Ви длъжности – работи по проекти, приключване на успешни сделки и др. В случай, че това Ви е първо кандидастване за работа и нямате подобен опит, опишете подобни успехи от университета.
  4. Обичайната големина на едно Мотивационно писмо е една стандартна Word страница. С повече е възможно да отегчите Вашия бъдещ работодател, а с по-малко, да оставите усещането за претупване на задачата.
  5. Въздържайте се от клиширани фрази. Всеки работодател е получавал изключително много на брой мотивационни писма, които съдържат изрази като „Аз съм силно мотивирана личност, адаптираща се бързо към нова среда, добра работа в екип“. Опитайте да перифразирате клишетата и да бъдете оригинални.
  6. Напишете Вие Вашето писмо. Често се случва, особено при обявени позиции, които изискват автобиографията и Мотивационното писмо да са на английски език, наличието на мотивационни писма, които не са писани от кандидастващия. Бъдете максимално откровени в автобиографията и мотивационното писмо, защото определени пропуски в кандидатстващия се разбират още на първият месец от работа.
  7. Отнесете се лично. Работодателят Ви трябва да е поласкан, че Вие, с Вашите квалификации, образование и хъс, искате да работите при него. Отделете няколко реда, в които да опишете защо компанията Ви харесва и как бихте допринесли за екипа и развитието Ви.
Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • България

България се пробужда: Национална среща на Инициативата за Президентска република на 28 юни във Велико Търново

След силното послание от „Дамасцена 2025“, движението продължава по пътя към нов модел на управление…

преди 3 дни
  • Спонсорирани

Как климатичните и вентилационни системи влияят върху комфорта на помещението?

В днешни дни прекарваме голяма част от времето си в закрити пространства – домове, офиси,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Хранителни добавки за мъже и жени – какво трябва да знаете?

Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…

преди 1 месец
  • България

Стотици доброволци дадоха старт на националната информационна кампания на ГД за Президентска република

Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Какво трябва да има всяка добра гейминг маса?

В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…

преди 1 месец
  • Спонсорирани

Как да подобрим работния си процес с правилния избор на техника?

В съвременния свят все повече длъжности и професии са обвързани с употребата на техника. Това…

преди 1 месец