Последната българска подводница „Слава“ прие първите си посетители.
Тя беше транспортирана в Белослав в края на миналата година, за да бъде превърната в музей. Днес бивши подводничари и наследниците им разгледаха подготвената за първо боядисване подводница. Тази част от възстановяването й да приключи до 18 август, когато за деня на подводничаря тя ще бъде отворена за посещение.
„Слава“ е произведена в Съветския съюз по проект „633“ или още клас „Ромео“ през 1959 година. В българските ВМС влиза на въоръжение през декември 1985 г.
През 1989 г. „Слава“ е обявена за „подводна лодка първенец на ВМС“. През 90-те години на миналия век не се използва активно, поради привършване на ресурса на батерията, която бива сменена през 1998 г. След влизането на България в НАТО подводницата е част от множество съвместни учения, като през 2007 г. участва в учение за спасяване на екипаж на аварирала подводница, завършило успешно.
„Слава“ е дълга 76 метра, широка – 7 метра, има дълбочина на газене 6 метра. Максималната дълбочина на потапяне е 300 метра. Развива максимална скорост на повърхността 15,3 възела, а под вода – 13,2 възела.
Силовата установка се състои от 2 дизелови и 2 електродвигателя, които задвижват 2 витла. Подводницата разполага с 6 торпедни апарата на носа и 2 на кърмата. Общо 54 души екипаж се грижат за управлението, поддържането на системите и въоръжението.
На официална церемония през ноември 2011 г. подводницата е извадена от състава на Военноморските сили и дарена на община Варна. До сега състоянието ѝ бе доста лошо, но реставрационните работи ще ѝ върнат предишния блясък.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама