Прекъсването на учебния процес в училищата в страната във връзка с въведеното извънредно положение за ограничаване на разпространението на COVID-19 наложи промени не само в организацията и методите на обучение в училищата, но и в графика на учебното време. Това се казва в писмо с препоръки на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев до директорите и учителите за облекчаване на електронното обучение на учениците в периода 13-16 април.
Обучението в електронна среда от разстояние започна ефективно в много голяма част от училищата, благодарение на обединените усилия на всички участници в процеса – директори, учители, родители, ученици. В хода на обучението се подобри организацията и ефективността, но наред с това се натрупа умора от интензивността на дейностите, посочва министър Вълчев.
В тази връзка от МОН препоръчват в периода от 13 април до 16 април да се разнообразят заниманията и да се предостави възможност за разтоварване на учениците, като в същото време се ангажира тяхното внимание и се осигури спазването на мерките за социална изолация чрез провеждане в електронна среда на различни дейности. Това може да са:
– занимания по интереси;
– дейности за обща подкрепа в зависимост от индивидуалните потребности на учениците – например допълнително обучение за преодоляване на трудности и наваксване на пропуски в обучението, индивидуални консултации и кариерно консултиране;
– обучение по предмети в областта на изкуството, технологиите и спорта, ако обучението по тези предмети е било достатъчно при извънредното положение;
– виртуално посещение на музеи, гледане и обсъждане на филми с учебна цел, обсъждане и оценяване на екипни проекти;
– часове на класа или занимания за здравното, екологичното, гражданското и патриотичното образование,
– за безопасността на движението, за опасностите в интернет;
– психологическа подкрепа за преодоляване на наложената социална изолация и за подобряване на работата в екип.
Всяко училище може по своя преценка да разшири спектъра на възможните дейности, като съобразява дневната ангажираност на учениците да не надвишава четири часа.
В този период /от 13 до 16 април/ част от учителите, които през изминалите три седмици активно и ефективно са работили с учениците си в електронна среда от разстояние и няма необходимост да предоставят индивидуални консултации на отделни ученици, може да използват времето не за пряка работа с учениците, а за анализ на напредъка, за обсъждане на платформи и приложения.
Ръководният екип на дадено училище би могъл да използва това време за анализ и подобряване на организацията и координацията на дейностите с цел оптимално разпределение на времето, ресурсите и функциите за постигане на ефективни резултати, без това да води до прекомерен контрол и допълнителна административна тежест. Всеки педагогически специалист, който пожелае, може в този период да ползва и платен годишен отпуск, информира министър Красимир Вълчев.
По публикацията работи Снежина Раева
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment