Производителите на тестени закуски обмислят повишение на цените. Между 10 и 20 стотинки увеличение прогнозират в различните градове. Категорични са в едно – без корекция в цените не може. Освен ако вече е направена.
“В момента се увеличи сухото мляко. Това означава, че сиренето вече отива на друга цена. Увеличи се маргаринът, който от вчера – онзи ден вече е с нова цена”, споделя производител.
В Благоевград няма и помен от вица: „Днес банички със сирене няма, защото свърши изварата”. В Пловдив обръщат внимание, че за поскъпването на едни от най-продаваните закуски, има причина извън обичайните фактори като цените на брашното, яйцата и тока.
Не само в Ямбол, а в цялата страна засега брашното не е поскъпнало. Председателят на регионалния браншови съюз в Бургас обяснява, че цената на основната суровина се формира през май.
Не навсякъде обаче ще вдигат цените тепърва. Браншовият председател в Бургас обяснява, че в морския град още миналата година са се решили на тази стъпка. Даже сега корекцията там е надолу, отбелязват и клиентите.
Ръст от 5% средно в цените на храните отчита и държавата. Ако закуските поскъпват с десетина процента, то свинската пържола вече е „златна”. Може ли цените да са други и вярно ли е, че в Германия например храната е по-евтина, отколкото у нас?
„Ако погледнем данни на статистиката, цените на храните са се повишили малко повече, отколкото инфлацията за останалите стоки – може би около 6 %. Причината за това е покачването на цената на свинското месо. Там факторите са извън България. Знаете, че по света има африканска чума, глобалният проблем е, че тази болест засегна Китай. В момента огромна част от производители на свинско месо изнасят продукцията за там, което сериозно повишава цените. Ако погледнем нашата статистика – само за миналата година цената на свинското се е увеличила с около 30%. Оттам се повишават и всички продукти, които се правят със свинско месо”, заяви той.
„Не винаги вносното е замразено – в съвременния свят транспортирането става много бързо и лесно. Това, което виждаме на българския пазар, масовият производител предпочита родната продукция. Поради тази причина в големите вериги преобладават българските продукти”, каза още Матеев.
Асортиментът на български плодове и зеленчуци на пазара е над 50%. Матеев съветва да се четат етикетите на стоките и потребителят да се доверява само на сигурни и проверени търговци. съобщава NOVA.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment