Учени: Лекуваме рак за 1 секунда

Американски учени от Центъра по онкология на Абрамсън в Университета в Пенсилвания потвърдиха ефективността на метода на протонна лъчева терапия срещу рак, при която целият курс на лечение отнема по-малко от секунда съобщава изданието Science Daily.

Лъчевата терапия е вид лечение на рак и за него най-често се използва фотонно лъчение. Въпреки това, последните проучвания показват възможността за използване на метода на флаш терапията, при който се използва протонна радиация. Със същата ефективност този метод значително уврежда и здравите тъкани.

Според учените, флаш терапията в сравнение с терапията с фотонно лъчение намалява риска от странични ефекти с две трети. Освен това степента на излекуване е почти идентична.

Целият курс на лечение може да се проведе в една сесия, продължителността на която е по-малка от секунда. Поради по-голямата си маса, протонният лъч е по-точно фокусиран върху тумора, отколкото електроните, което свежда до минимум увреждането на съседните тъкани.

Основавайки се на проучвания в тази насока, всяка година у нас се разкриват нови 26 000 случая на заболели от рак, което е два пъти повече отпреди 20 години. Онкологичните заболявания остават на челните позиции при смъртността в световен план.

Учените потвърдиха, че  вече започват да обработват тези открития в насока оптимизацията им на практика.

Превод: Ивайла Андонова

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама