Селфи на кандидат-шофьора с инструктора в колата ще е сред доказателствата, че часът за кормуване е действителен.
Това стана ясно на работна среща, организирана от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, предаде „24 часа“.
„В телефоните на курсиста и инструктора се качва приложение, с което да се управлява процеса. Електронната система пък локализира автомобила и дава старт на часа. В края на кормуването тя отново локализира местоположението на колата, отчита колко километра са изминати, при каква максимална скорост, при какъв маршрут, кое упражнение е изработено. В началото и края на часа ще се прави селфи“, заяви Красимир Георгиев, управител на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
Според Георгиев всички се съгласили, че заради интензивното движение, лошата настилка, недостатъчния контрол е нужно да се увеличат часовете за управление – 31 часа кормуване не били достатъчни. Още повече, че работната група в МОН единодушно приела те да бъдат 42 часа. Увеличените часове на управление на автомобил вероятно ще влязат заедно с електронната система за контрол, за да се избегне вероятността инструктори да вземат пари, а да ги изпълняват. В момента в различните автошколи цената на час кормуване е 18, 20, 25 лв.
„Ще се създаде контролирана среда, така че да се пресекат всички възможни корупционни практики при провеждането на практическия изпит на кандидатите за водачи”. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков по време на работна среща, организирана от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, предаде БТА. Събитието бе инициирано във връзка с обявените мерки за подобряване на дейността на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, които включват и такива за организацията и провеждането на изпити на кандидатите за водачи.
„Основната ни задача е да създадем контролирана среда в рамките на практическия изпит, така че да бъдат ясно идентифицирани грешките, които прави водачът. Те трябва да бъдат анализирани и да има обективност при оценяването от изпитващия като бъдат премахнати възможностите за субективна преценка. Затова разглеждаме варианти за изграждане и въвеждане на единна интегрирана информационна система, която да обхване целия процес – от подготовката до изпита“, обяви министър Росен Желязков. Той е бил категоричен, че всичко се прави, за да се подобри системата, така че чрез корупция да не се прикрива лошата подготовка.
Министър Желязков информира участниците, че всички набелязани мерки са основани на много сериозен анализ за цялостната дейност на ИА „Автомобилна администрация“.
Той е категоричен, че няма да се допуска субективност. Също така посочи, че има набелязани мерки, които са свързани със самата нормативна уредба и които „ще бъдат детайлно обществено обсъдени с всеки един от бранша – косвено и пряко в такива формати“.
В събитието са участвали още председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова, заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов, изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски, председателят на УС на Българска асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров и други.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама