Мирослава Вълкова е PR директор на SMART4PR ЕООД и дългогодишен политически пиар
Какви са най-модерните тенденции в изграждането на публични образи и комуникация у нас в последните години?
Интензивното развитие на социалните медии през последните години очертава новия образ на дигиталния PR. До преди 15 години експертите в областта на PR разчитаха на успешна комуникация с таргет групите в телевизионни предавания и специализирани печатни издания на традиционните медии.
В наши дни социалните медии ни дадоха възможност да комуникира директно с обществото без таргет групи, а по индивидуални интереси.
Вече активно всички ние живеем в дигитален свят, изпълнен с много възможности за информираност и комуникация. През 1971 г. е изпратен първият имейл, през 1995 г. се появяват първите сайтове за споделяне на информация, а през 2004 г. Facebook променя представата за „социалност” и „медия”. Способността за комуникация и общуване в реално време трансформира социалните медии в основен канал за общуване и въздействие.
Необходимостта от изграждане на дигитални PR стратегии с цел популяризиране на дейността на обществена личност или бизнес се превърна във фундамент за развитие. Динамичните промени на комуникационните канали изместват традиционните медии и насочват обществото към съвършено нов дигитален свят. Именно пълноценното използване на всички възможности и инструменти за комуникация с аудиторията водят до разгръщането на интернет PR в различните нива на общуването. Посредством дигитализацията вече имаме реалната обратна връзка с обществото.
За реализирането на успешен PR е необходимо осъзнаването на потребността от добро позициониране в социалните мрежи и електронните медии.
Използването на досегашните комуникационни канали : външна реклама – флаери, плакати, афиши, брошури, изготвяне на традиционни прессъобщения вече не са достатъчни за популизирането на личност или бранд. Къса се живата емоционална връзка, която създава доверие.
Вниманието ни трябва да бъде концентрирано върху това каква информация и какви послания излъчваме в интернет пространството, защото това сформира нашият публичен образ и оставя дигитална следа.
„Ако те няма в интернет, не съществуваш“, допълва Мирослава Вълкова
Дигиталният ни образ ни помага за успешното реализиране, но също така може и да вреди, ако не е изграден правилно.
Дигиталният PR позволява по-ефективно и проактивно разпространение на положителна информация от традиционните медии, тъй като освен бързина, качество и интерактивност, той има редица други преимущества пред традиционните комуникационни носители – мултимедийност, мобилни технологии, хипертекстуалност, многофункционалност, конвергентност и др. Всичко това съгражда едно ново общество с нови потребности на информираност и изменение на общоприетите ценности.
Вие имате дългогодишен опит като политически пиар на народния представил Красимир Янков. Какво е най-важното при изграждането на публичния образ на политика/обществената личност?
Чуваемост на обществото и неговите проблеми, както и изграждане на устойчива връзка с гражданите. Елитарното говорене отдавна не се възприема от хората, те имат нужда от излъчване на посланията на достъпен до битието им език, за да подкрепят и последват дадената личност. За съжаление, много от политиците не са държавници. Държавникът трябва да олицетворява потребността на народа си и да се стреми да прави живота му по-добър, а не да има стремеж към личностно реализиране. Българските граждани имат нужда от отговорно, държавническо мислене.
Като експерт пиар и човек с поглед и активна работа в модерните онлайн медии Вие имате опит и наблюдения върху постоянната връзка между пиара и журналистиката. Какво е необходимо за надграждането и по-ефективната работа между двете звена?
Пиарът и журналистиката са неразривно свързани. Това са двете звена, които сформират общественото мнение и го моделират за медиите. Един пиар трябва да има изградени комуникационни връзки с всички медии и е недопустимо едни медии да бъдат толерирания за сметки на други. При изграждането на имидж са необходими всички информационни канали. Всяка медия си има своя аудитория, която ще спомогне за сформирането на публичния образ на дадена личност или бизнес. При корпоративния PR наблюдавам две крайности на позициониране в публичното пространство: или само в национални медии, или само в регионални медии, това не е ефективно за един бизнес, който иска да бъде конкурентен. Трябва да се търси баланс и да се съобразява кампанията, която предстои.
Чувства се потребност за по-голяма диалогичност между пиара и журналистиката, но вярвам, че с времето тя ще се заздрави и надгради.
Вие сте един от лекторите в Bulgarian Digital Week. Защо приехте поканата на организаторите и какви хора очаквате да срещнете там?
С радост приех поканата на Йордан Ангелов – организатор на Bulgarian Digital Week.
Очаквам да срещна млади хора с хъс за развитие.
Седмицата на дигиталните технологии (Bulgarian Digital Week) е най-голямото събитие в България в областта на телекомуникациите и информационните технологии.
Това е витрина на индустрията, демонстрираща напреднали постижения и технологии, определящи посоката на развитие на пазара за предстоящата година, както и удобна демонстрационна и дискусионна платформа за обсъждане на актуални проблеми, комуникация между професионалистите в бранша, доставчици и купувачи.
Bulgarian Digital Week е проект, който обединява няколко изложби, форуми и конференции в областта на информационните технологии, телекомуникациите, навигацията и телематиката.
Събитието ще протече: 23.09.2019г. – 28.09.2019г.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама