Учени откриха причината за лакомията

Немски учени от Института за изследване на метаболизма „Макс Планк“ обясниха причината за лакомията.

Резултатите от изследванията са публикувани на портала EurekAlert и показват, че колкото по-вкусно ни е, толкова по-малко заситени се чувстваме.

Експертите провели експеримент, по време на който 12 доброволци били разделени на две групи. Едните получили сладък млечен шейк, а другите – безвкусна смес, след което всички участници са подложени на магнитен резонанс и позитронно-емисионна томография.Експертите забелязали, че първата група пиела напитката с удоволствие, но не усещала засищане, а втората група се ограничила до две чаши. Според учените освобождаването на допамин (хормон, който предизвиква чувство на ситост) се появява два пъти – при дъвчене и при попадане на храната в стомаха.Изследователите заключават, че за участниците, които пили сладък коктейл, първото освобождаване на елемента е потиснало следващото, което е довело до увеличаване на интервала между двете фази – и това от своя страна е притъпило усещането за засищане.

Според експертите, прекъсването в освобождаването на хормоните може да предизвика преяждане и затлъстяване. Учените съветват да ограничим порциите вкусна, но не особено питателна храна. /РИА Новости

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама