До 2030 година ще влязат в употреба 100 електрически ферибота

91

Кадър: bnt

Те са връзката между островите и сушата. Покриват морските дистанции целогодишно, като превозват коли, камиони и автобуси. Плюс пасажерите, разбира се.

През лятото фериботите са особено активни, заради туристическия поток. А това значи – тонове и тонове дизел и петна от моторно масло във водата, съобщава bnt.

Или пък не. Защото електрическите двигатели вече покриват все по големи дистанции – и на сушата, и в морето. От 2015 година среден по големина ферибот, задвижван от електрическа тяга, кръстосва водите край норвежките фиорди.

Плавателният съд се движи уверено по късите маршрути. Той не използва стандартните въжета и котви. Електрическият ферибот се захваща за пристана с помощта на автоматична система.

За три години проектът е отворил път за много по-мащабно навлизане в употреба на чистите и тихи фериботи. Следващият клас вече дава заявка. Европейски производители обединяват сили в името на „Елена“. Така се нарича електрическият ферибот, който се очаква да бъде пуснат на вода край датските брегове.

Конструкторите залагат на два големи електродвигателя по 750 киловата и два маневрени по 250 киловата. Солидна батерия ще позволява придвижването на разстояние 22 морски мили с едно зареждане. „Елена“ ще приема на борда си 31 автомобила и до 147 пасажери.

Pредвиждат се  10 такива ферибота да бъдат пуснати в експлоатация до 2020-та година. През 2030-та те вече ще са 100. Елегантни, с максимално леки и здрави конструкции и минимален отпечатък върху средата, в която се движат.

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама