Кадър: bTV
Срещата на върха в София днес ще бъде съпътствана освен от изключителни мерки за сигурност и блокада в части от града, и от протест на превозвачите срещу така наречения закон „Макрон”.
Колони от близо 200 автобуси и камиони посрещат днес европейските лидери и делегации по пътя им от летището до местата за срещи в София. Мирно шествие пък ще тръгне от пл. „Македония“ до НДК, където ще се проведе срещата на върха, и където се предвижда лидерите в транспортния бранш да държат речи, съобщи bTV.
Блокади ще има още в 10 града на страната.
Йордан Арабадижиев от Съюза на международните превозвачи очаква промените да изхвърлят фирмите от пазара, разходите да се повишат, фалити на малки фирми и релокиране на големите.
Протестиращите са получили подкрепа от правителството и премиера, а днес ще поискат среща и с евролидерите.
Шофьорите на камиони и автобуси също се включват в протеста в подкрепа на бранша.
Какво предвиждат новите европейски правила?
На практика това са редица ограничения за тежкотоварните камиони, засягащи както българските превозвачи, така и тези от други държави от Централна и Източна Европа, свързани с т.нар. Мобилен пакет 1. Този пакет в момента се обсъжда на европейско ниво и предвижда шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици; след третия ден в страна от ЕС да получават колкото са ставките в съответната държава; също така да нощуват в места за настаняване, а не в кабините на камионите, които са оборудвани за целта, без да е предвидена охрана за паркираните камиони. Другият проблемен момент в предложения пакет за мобилност е свързан с превозвачите от трети страни, засяга каботажните превози и превозите в трети страни.
Според бранша Франция, Германия, Австрия и Италия, които настояват за промените, искат силово да изкарат от пазара източноевропейските превозвачи, като ако се спазват изискванията, това би означавало всекидневно около 3 хил. български камиона да бъдат изкарани от транспортния пазар. В резултат българските фирми няма да бъдат конкурентоспособни, като малките и средните е твърде вероятно и да фалират, обобщиха от бранша на форум за бъдещето на транспорта в Централна и Източна Европа, състоял се във вторник. Във форума участваха браншовите организации от Полша и Унгария и за първи път трите страни излязоха с обща декларация, в която се обединиха под тезата „за вътрешен пазар с област без вътрешни бариери, в която свободното движение на хора, стоки, услуги и капитал да бъде гарантирано в съответствие с разпоредбите на Договорите за Европейския съюз и за функционирането му“.
Новият регламент въвежда още ограничения за почивките и заплащането на международните шофьори.
Министерството на транспорта вече е изготвило компромисни текстове, според които се предлага връщането в страната на определен период от време да не е задължение, а право на шофьора.
На среща с премиера синдикатите подкрепиха протеста, но настояха и за удължаване на почивките и заплащане според стандарта на държавата, в която пътува шофьорът.
ЕНП ще подкрепи в европарламента предложените от управляващите текстове.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment