Съюзът на българските автомобилисти и Международната автомобилна федерация (ФИА) стартират кампанията „3500 живота“ за 2018 година със стотици призиви за внимателно шофиране и спазване на правилата в цялата страна.
3 500 души загиват всеки ден в пътни инциденти по света, което прави 1.25 милиона фатални инциденти на година, а 500 от тях са деца. България заема челната позиция в черната статистика с 96 загинали на всеки 1 милион души население.
В България само през 2017г. са регистрирани 6888 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 682 и са ранени 8680. Трагичната статистика засяга всички участници в движението. От загиналите през 2017 г. близо 50% са шофьори, пътници са 27% и пешеходци са 23%.
Изключително тревожно е, че в 95% от тежките пътни инциденти основна причина е нарушение/я на шофьори. Най-често това са несъобразена скорост, навлизане в насрещно движение, внезапна промяна на посоката и отнемане на предимство.
Именно затова СБА ще продължи активно да подкрепя кампанията „3500 жиовта“ в България и през 2018г. с нови лица и послания. Сред тях са певецът Фарел Уилямс с „Паркирай телефона, когато шофираш“, пилотът от Формула 1 Фелипе Маса с „Погледнете преди да пресечете“, лекоатлетът Йохан Блейк със „Спазвай ограничението на скоростта“ и тенисистът Рафаел Надал с „Проверявай гумите си редовно“.
“За нас в СБА битката срещу тази трагична статистика е важна цел. Но само заедно можем да направим пътната безопасност приоритет за всички. С кампанията „3500 ЖИВОТА“, с „Най-добър млад шофьор на България“, с „Акция Зима“ и други инициативи, както и с нашите партньори заедно ще постигнем по-безопасни пътища“ – каза инж. Емил Панчев, председател на СБА.
За втора поредна година Съюзът също ще проведе серия от събития „Дни на безплатни услуги“ в основни градове, където всеки български шофьор ще може да провери безплатно техническото състояние на своя автомобил (светлини, гуми, спирачки, окачване и др.), а също да получи съвети за безопасно и икономично шофиране. Автомобилни вносители, партньори на СБА, пък ще правят тест-драйв, като ще популяризират системи за безопасно управление сред посетителите.
Кампанията „3500 ЖИВОТА“ цели да направи пътната безопасност обществено значима кауза за граждани, правителства, бизнес организации и други. За да постигне това ФИА със съдействието на своите членове – 246 автомобилни клубове в 75 държави, провежда масирана рекламна кампания и отделни събития за по-голяма информираност. Напрактика това са 50 000 билборд локации в 900 града, а вложените средства за реклама са близо 10 млн. евро. Само за 6 месеца кампанията постига 1.4 милиона импресии във Фейсбук, над половин милион в Twitter, и над 900 000 в Instagram.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment