Кадър: Нова
Както обикновено обаче след студените месеци, остават не дупки, а истински кратери по улиците.
Сезонът на дупките – така шофьорите наричат периода преди, по време и след топенето на снега.
По традиция в този период на годината дупките се отварят все повече за шофьорите.
„В момента поради обилното топене дупките се отварят и клиентите са доста изнервени и идват за помощ”, разказва управителят на автосервиз, Владимир Георгиев.
От години Владимир Маринов е спасителят за шофьорите в София, не защото има специални сили, а защото спасява колите им от дупки.
„Запълвам дупка, която стои тук от години , аз живея на тази улица от пет години, явно тази дупка пречи само на мен, като кампанията , моята лична, по запълване на дупки, започна това лято , когато асфалтирах една голяма дупка малко по-надолу”, разказва Боряна Божанкова от Горна Оряховица.
Това не е единствената запълнена дупка в Горна Оряховица за Боряна Божанкова. През миналото лято запълва първата си, след като дъщеря й решава да си играе в нея. Тя каза, че запълването на въпросната дупка струва 22 лв и 40 стотинки. Сума, доста по-малка от сумата, която Боряна би платила за ремонт на колата, ако попадне в дупка. Между 80 и 700лв.
Днес и общината започва запълване на дупките, съобщават от Нова.
В края на април ще започнат по-големите ремонти на улиците.
„Всека година излизат все повече проблемни участъци затова общината се стреми да изгражда цели улици, а не да кърпи”, заявиха от общината. За закърпване на дупки бюджетът тази година е 150 000 лв.
„Много дупки се отвориха и улици, които са направени, са в дупки, ей тая улица вижте какво е положението”, разказва таксиметров шофьор от Бургас. Той казва, че за пореден път му се налага да ремонтира автомобила си. Последния път дал 500 лева.
„В повечето случаи щетите са или изкривена джанта , спукана гума. Почти всеки ден има по 5 клиента, които имат такива проблеми”, разказват от автосервиз.
Георги Караилиев е от Бургас. На 5ти срещу 6-ти март пътува със семейството си по пътя Каблешково – Бургас.
„Паднах в дупка с колата , имаше две дупки доста големи и избегнах едната , втората не я видях и влязох в нея. Големина около 60-70 см, дълбока 15 см.”, разказва той.
Веднага набира 112. На място идва екип на КАТ, който обаче отказва да му издаде протокол, тъй като това не е пътнотранспортно произшествие.
„Казаха ми , че имало премени, вече за разцепена дупка на пътя, не се издава протокол”, казва той. Отива при застрахователите:
„На мен ще ми се плати много по-малка сума от това, което съм загубил”. Има и златна карта към Съюза на българските автомобилисти, но и те нямат решение на проблема.
„Пораженията са доста големи след последния сняг ….голяма част от улиците не са имали ремонт от доста години”, заяви зам.-кметът на Бургас инж. Чанка Коралска.
От общината обещават , че предстои промяна. Улиците с най-големи щети са „Иван Вазов”, „Транспортна” ,”Одрин”, „Демокрация” , както и булевардите „Проф. Якимов” и „Захари Стоянов” – за всички тях предстои основна реконструкция.
Дупките са един от големите причинители на ПТП–та в страната. Калоян Станчев е зам. -председател на Българската федерация по автомобилен спорт и има горчив опит с дупките.
„За жалост да, не знам някой шофьор да няма горчив опит с дупки. Имах случай, при който и … от една голяма дупка и двете гуми заминаха”, казва той.
По софийските улици може да срещнете различни видове дупки , но най-често срещаните са тези в центъра на големи софийски булеварди.
„Със сигурност улиците, които не са ремонтирани в близките десетилетия се нуждаят от ремонт веднага след зимния сезон”, заяви Евгени Крусев от Столична община.
Той каза, че властите са направили „пълна мобилизация” и над 24 екипа работят във всички райони на София.
В столицата предстоят ремонти, както на централните – „граф Игнатиев”, булевардите „Арсеналски”, „Монтевидео”, „Тодор Каблешков”, така и на кварталните улици. Бюджетът е в размер на 38 милиона лева.
„Моят съвет е често да си проверяват налягането в гумите , защото при една мека гума, вероятността да се изкриви джантата е много по-голяма”, съветва специалист.
„Няма рецепта как да минеш през дупка, най-добрият вариант е да я избегнеш, разбира се, проблемът е, че при избягването , водачът може чисто инстинктивно да мине в другото платно, където да се блъсне в друг автомобил. По-добрият вариант е да отнемете скоростта максимално и да влезете без спирачка в дупката”.
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment