Пътищата в цялата страна като лунен пейзаж след снеговете (ВИДЕО)

51

Кадър: Нова

Както обикновено обаче след студените месеци, остават не дупки, а истински кратери по улиците.

Сезонът на дупките – така шофьорите наричат периода преди, по време и след топенето на снега.

По традиция в този период на годината дупките се отварят все повече за шофьорите.

В момента поради обилното топене дупките се отварят и клиентите са доста изнервени и идват за помощ”, разказва управителят на автосервиз, Владимир Георгиев.
От години Владимир Маринов е спасителят за шофьорите в София, не защото има специални сили, а защото спасява колите им от дупки.

Запълвам дупка, която стои тук от години , аз живея на тази улица от пет години, явно тази дупка пречи само на мен, като кампанията , моята лична, по запълване на дупки, започна това лято , когато асфалтирах една голяма дупка малко по-надолу”, разказва Боряна Божанкова от Горна Оряховица.

Това не е единствената запълнена дупка в Горна Оряховица за Боряна Божанкова. През миналото лято запълва първата си, след като дъщеря й решава да си играе в нея. Тя каза, че запълването на въпросната дупка струва 22 лв и 40 стотинки. Сума, доста по-малка от сумата, която Боряна би платила за ремонт на колата, ако попадне в дупка. Между 80 и 700лв.

Днес и общината започва запълване на дупките, съобщават от Нова.

В края на април ще започнат по-големите ремонти на улиците.

Всека година излизат все повече проблемни участъци затова общината се стреми да изгражда цели улици, а не да кърпи”, заявиха от общината. За закърпване на дупки бюджетът тази година е 150 000 лв.

Много дупки се отвориха и улици, които са направени, са в дупки, ей тая улица вижте какво е положението”, разказва таксиметров шофьор от Бургас. Той казва, че за пореден път му се налага да ремонтира автомобила си. Последния път дал 500 лева.

В повечето случаи щетите са или изкривена джанта , спукана гума. Почти всеки ден има по 5 клиента, които имат такива проблеми”, разказват от автосервиз.
Георги Караилиев е от Бургас. На 5ти срещу 6-ти март пътува със семейството си по пътя Каблешково – Бургас.

Паднах в дупка с колата , имаше две дупки доста големи и избегнах едната , втората не я видях и влязох в нея. Големина около 60-70 см, дълбока 15 см.”, разказва той.

Веднага набира 112. На място идва екип на КАТ, който обаче отказва да му издаде протокол, тъй като това не е пътнотранспортно произшествие.

Казаха ми , че имало премени, вече за разцепена дупка на пътя, не се издава протокол”, казва той. Отива при застрахователите:

На мен ще ми се плати много по-малка сума от това, което съм загубил”. Има и златна карта към Съюза на българските автомобилисти, но и те нямат решение на проблема.

Пораженията са доста големи след последния сняг ….голяма част от улиците не са имали ремонт от доста години”, заяви зам.-кметът на Бургас инж. Чанка Коралска.
От общината обещават , че предстои промяна. Улиците с най-големи щети са „Иван Вазов”, „Транспортна” ,”Одрин”, „Демокрация” , както и булевардите „Проф. Якимов” и „Захари Стоянов” – за всички тях предстои основна реконструкция.

Дупките са един от големите причинители на ПТП–та в страната. Калоян Станчев е зам. -председател на Българската федерация по автомобилен спорт и има горчив опит с дупките.
За жалост да, не знам някой шофьор да няма горчив опит с дупки. Имах случай, при който и … от една голяма дупка и двете гуми заминаха”, казва той.

По софийските улици може да срещнете различни видове дупки , но най-често срещаните са тези в центъра на големи софийски булеварди.

Със сигурност улиците, които не са ремонтирани в близките десетилетия се нуждаят от ремонт веднага след зимния сезон”, заяви Евгени Крусев от Столична община.
Той каза, че властите са направили „пълна мобилизация” и над 24 екипа работят във всички райони на София.

В столицата предстоят ремонти, както на централните – „граф Игнатиев”, булевардите „Арсеналски”, „Монтевидео”, „Тодор Каблешков”, така и на кварталните улици. Бюджетът е в размер на 38 милиона лева.

Моят съвет е често да си проверяват налягането в гумите , защото при една мека гума, вероятността да се изкриви джантата е много по-голяма”, съветва специалист.

Няма рецепта как да минеш през дупка, най-добрият вариант е да я избегнеш, разбира се, проблемът е, че при избягването , водачът може чисто инстинктивно да мине в другото платно, където да се блъсне в друг автомобил. По-добрият вариант е да отнемете скоростта максимално и да влезете без спирачка в дупката”.

 

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама