В разгара на зимния сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) засилва контрола върху туристическите обекти в планинските курорти, съобщи председателят Димитър Маргаритов по БНТ – Благоевград.
„От днес имаме много сериозно уплътняване на присъствието. Ако говорим конкретно за Банско, осем са нашите екипи, които вече работят там на терен. Те проверяват основно хотели и ресторанти. Вече сме извършили през миналите седмици проверки на информационната среда, в която функционират съоръженията и ски пистите”, допълни Маргаритов.
Първите резултати от извършените в навечерието на откриването на сезона проверки показват, че са изпълнени изискванията на Наредбата за ски пистите – налична е цялата задължителна информация, в това число и тази за условията и цените, срещу които могат да бъдат използвани съоръженията в ски зоната. Има и предупредителни знаци относно сложността на отделните трасета.
„До момента не сме установявали сериозни нарушения на Наредбата за категоризация, т.е. разминаване между това, което един обект оферира като звезди и условия, че може да предложи, а всъщност да се окаже, че това не е така”, каза председателят. И добави, че в минали периоди основните оплаквания от туристи са били именно от такъв характер – много добри оферти с обещания за СПА центрове и т.н., но на място се оказва, че услугите не могат да бъдат предоставени. „Този дефект смятам, че ще бъде преодоляван с течение на времето, но ние сме там, за да констатираме това. И хората могат да се обръщат към нас винаги щом установят, че нещо не е наред”, напомни Маргаритов.
Той обясни, че подобни кампании за проверки целят постигането на превантивен ефект. „Ако има дори чисто формално несъответствие, то да не засегне потребителя, а да бъде преодоляно преди това”, посочи председателят. И разясни как да действат туристите, ако все пак станат жертва на подобен тип нарушение: „Те трябва да предявят своята основателна претенция към самия хотелиер или туроператор при организирано туристическо пътуване. Ако не получат съответен отклик, веднага да сигнализират при нас. Извършваме проверка, установяваме това обстоятелство и от една страна санкционираме нарушителите, от друга –съдействаме на потребителите да получат една компенсация, която би ги удовлетворила.”
Според Маргаритов в повечето случаи разрешаването на възникнал спор не е продължителен процес. В случаите, в които то изисква повече усилия, могат да бъдат включени и т.нар. помирителни комисии. „Те се администрират от КЗП и дават възможност на страните по такъв спор да търсят решение на въпроса с наше съдействие, което удовлетворява и двете страни. И, надявам се, все по-редки ще бъдат случаите, в които ще се стига до намесата и на съда, когато говорим вече за обезщетение за неизпълнени ангажименти от страна на хотелиери към туристи”, завърши председателят.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment