България

Четете много внимателно това, което подписвате при теглене на кредити, съветват от КЗП

Потребителите могат за изпаднат в неприятната ситуация да се изправят пред допълнителни разходи при издължаването по кредити, ако при тегленето им не са успели да вникнат достатъчно добре в съдържанието на документите, които подписват. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по BIT.

Ако нещо не е ясно, е добре хората да ползват експерти за консултация. Те са професионалисти и могат да насочат вниманието на потребителя върху онези притеснителни моменти в договора и всички съпътстващи го документи, които биха били неразбираеми. Възможно е консултацията да доведе до допълнителен разход, но той да се окаже много по-малък от този, който би следвало да се направи, ако потребителят не е разбрал и е подписал нещо, в резултат на което се е задължил”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП изрази мнение, че настъпващите промени в онлайн търговията, включително и в процеса на нейното естествено развитие в конкуренция с конвенционалната, са в полза на потребителите.

След като стана ясно преди няколко дни, че основателят на най-голямата в света онлайн платформа вече е най-богатият човек в историята и не го крие, означава, че най-вероятно се гордее с това, че все повече хора използват този способ”, каза Маргаритов в отговор на цитираната от водещата Диана Радева информация, че към платформата в Marketplace на въпросния търговец през миналата година са се присъединили 300 000 електронни магазина, а той самият наскоро е патентовал „огледало” за виртуално изпробване на дрехи.

Потребителите осъзнаха, че онлайн търгуването може да им помогне, да им даде по-изгоден начин да пазаруват, да общуват, да сравняват, да търсят това, което им е необходимо и по този начин да бъдат доволни всички страни”, допълни Маргаритов.

В студиото на предаването „Код 11-13” председателят на КЗП заяви, че в около 60-70% от случаите институцията успява да помогне на хората да получат удовлетворително разрешение на техните казуси, след подаване на жалба.

Нашата основна функция е да сме контролен орган. Т.е. да установим наличието на едно нарушение и да санкционираме нарушителя. Ние нямаме инструмент, с който да принудим търговеца по някакъв начин да обезщети потребителя. Това в крайна сметка съдът може да направи с влязло в сила решение. Но, установявайки при нашите проверки каква е фактическата обстановка, в много случаи ние стигаме и по-напред от това, което законът ни вменява, и то е да помогнем на потребителите да получат удовлетворяваща ги компенсация от страна на търговците”, каза Маргаритов.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • Спорт

Топката е в нашето поле: втора победа за националния отбор на България за девойки по плажен хандбал

Втора сензационна победа за националния отбор на България за девойки. Момичетата сразиха Сърбия на Европейското…

преди 8 часа
  • Здраве

Установена е връзка между приемането на витамин В3 и сърдечните заболявания

Възможно ли е така популярният в момента тост с авокадо и сьомга да е една…

преди 8 часа
  • Любопитно

Морска болест или не съвсем: как можем да се справим със стомашното неразположение през горещите дни

Какво трябва да знаем за стомашно-чревните заболявания през летните дни и как да се предпазим…

преди 8 часа
  • Любопитно

За пръв път в България

Първото успешно размножаване в дивата природа на египетски лешояд беше регистрирано у нас през изминалата…

преди 9 часа
  • България

Като риби на сухо – варненци отново без вода

Освен местност "Дилбер Чешма", на днешния ден още три района във Варна ще се превърнат…

преди 9 часа
  • България

„За мен това е забатачена работа пак от ТЕЛК“ – лекари с готовност за подаване на оставки, поради новата система на ТЕЛК

Как се отразяват на хората проблемите със системата за случайно разпределение на заявленията на ТЕЛК?…

преди 9 часа