Близо 55 км. са най-опасните от 20 хил. километра пътна мрежа в България.
Тези 55 км обаче всяка година взимат десетки жертви и стотици ранени. Такива са заключенията от анализа на Агенция „Пътна инфраструктура“, цитиран от БНТ.
Лошата инфраструктура наистина убива. От КАТ традиционно посочват превишената скорост, неправилното изпреварване и навлизане в насрещното платно като основни причини за най-тежките катастрофи. Но някъде в дъното на класацията опасните участъци също осакатяват и взимат жертви.
Девет катастрофи са станали през изминалата година на магистрала „Тракия“ на изхода на София, където пътното платно от трилентово става двулентово и то на завой. Един човек е загубил живота си.
Справката с анализа на пътната агенция ясно показва, че на едни и същи участъци от порядъка на от 100 метра до половин километър, всяка година стават по 10-15-20 катастрофи. Само за миналата година на тези 55 опасни км в цялата страна са станали 1189 катастрофи, загинали са 31 души и са ранени 301.
„И ние знаем, че следващата година, ако не се вземат мерки, ще има отново 30 души загинали и 300 ранени и 1200 катастрофи„, казва Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
От своя страна началникът на „Пътна полиция“ комисар Бойко Рановски посочва: „С колегите от Агенция Пътна инфраструктура предприехме мерки на някои участъци от пътната инфраструктура да се направят допълнителни предпазни заграждения, да се разделят потоците.
Такъв е примерът при Казичене на Околовръстен път на София, където на 6-лентов път нямаше разделителна мантинела. В момента вече има, пътят е рехабилитиран, има камера за контрол на скоростта“.
Друг добър пример за взимане на мерки е пътят от София към Божурище. Там на 4-лентовото платно вече е сложена необходимата мантинела. Очаква се десетките инциденти да спаднат.
Но сякаш, за да потвърдят правилото има и скоро изградени участъци, на които също стават не малко катастрофи. Такъв е примерът с голямото кръгово движение на 32-рия километър от магистрала „Струма“.
То е сравнително ново, но през годината на него са предизвикани 14 произшествия. Успешно обаче го конкурира далеч по-малкото кръгово във Враца с 13 катастрофи. А на магистрала „Хемус“, въпреки че е маркиран като много рисков, завой продължава да взима жертви.
Трима са починали през изминалата година на този опасен участък от магистрала „Хемус“. Само на 500 метра от платното, което е на 8 км от София, са станали 10 катастрофи.
Област Стара Загора оглавява трагичната класация за миналата година със 150 катастрофи с 5 жертви и 57 ранени. Следва област Велико Търново – със 128 катастрофи с 36 ранени. В област Русе са загинали 4-ма и са ранени 35 при 123 пътни произшествия.
В област Ловеч и Монтана при близък брой катастрофи са загубили живота си 8 души и са ранени 77. Причините са различни – обратни виражи, вода, която не се отвежда добре от пътя, опасни пешеходни пътеки на скоростни отсечки.
хранителната фирма „Брадърс Секюрити“, чиито служители бяха замесени в скандала с бития мъж, който по-късно…
Известният шоумен и приближен на певицата Стас Барецки свидетелства, че състоянието на Пугачова е много…
Официално 27 юни се чества за Световен ден на риболова от 1985 г. по решение…
Преди Хърватия да влезе в еврозоната, ние бяхме с по-добър кредитен рейтинг от тях, сега…
"Дори промъкването през водопроводните тръби не помага на руските войски да превземат Часов Яр", пише Forbes…
Феновете на Левски, които организираха протест срещу собственика Наско Сираков и забавиха началото на домакинския…
Leave a Comment