Любопитно

Небалансираната стомашна флора е виновна за много болести, сочи проучване

Промяна на начина на хранене в посока подобряване на чревната флора може да ви предпази от почти всички заболявания, свързани с напреднала възраст, сочи ново проучване.

Небалансираната стомашна флора е виновна за много болести, показва ново проучване на Университетски център Гронинген, Холандия. Учените открили, че небалансираната чревна флора при по-възрастни мишки може да причини възпаления, когато се трансплантира на по-млади и по-здрави мишки. Възпалението на стомаха е хронично състояние, свързано с напредването на възрастта, както и с повечето сериозни здравословни проблеми като инфаркти, деменция и сърдечносъдови заболявания.

Учените са наясно, че възрастните хора имат по-различна чревна флора от младите. Новото проучване се базира на тезата, че тази промяна в баланса на чревната флора е свързана с възпаления на червата, които от своя страна причиняват много други заболявания.

В последните години учените разкриха, че именно чревната флора е в основата на здравословното ни състояние и дори я нарекоха „вторият ни мозък“.

Досега общите възпаления се отдаваха на промените, които настъпват в имунната система с напредване на възрастта. Не е съвсем ясно дали остаряването причинява възпаления или възпаленията причиняват остаряване, но двете вървят ръка за ръка и много сериозни болести ги придружават.

Учените, начело с д-р Флорис Франзен, решили да тестват връзката между трите фактора. Те взели стомашни проби от стари мишки, чиято чревна флора се била изменила с възрастта, точно както се случва при хората, и вкарали тези проби в телата на млади мишки. След процедурата младите мишки развили хронични възпаления, каквито са характерни за старостта.

Така учените стигнали до извода, че остаряването води до дисбаланс в чревната флора и лошите бактерии започват да преобладават за сметка на добрите. По-голямото количество лоши бактерии правят храносмилателната система по-податлива на влияния на токсини, които проникват в кръвта и причиняват заболявания като чревни възпаления, затлъстяване, диабет, тревожност, аутизъм и дори рак.

Изследването сочи, че има причинно-следствена връзка между бактериите от чревната флора на възрастни хора и възпаленията, получени при мишките в процеса на експеримента.

Откритията са база да се смята, че „промяна на чревната микрофлора при възрастните хора с подходяща диета,пробиотици и пребиотици намалява възпалителните процеси и е стъпка към старост без болести.“, както казва д-р Франзен.

Източник: Daily Mail

Превод и редакция: „Нова Вест“

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Дарин Попов

Скорошни постове

  • България

Рибари откриха ръчна граната в Дунав край Силистра

Ниското ниво на Дунав край Силистра разкри ръчна граната, открита от рибари близо до брега.…

преди 6 часа
  • България

Украйна отрича умишлени атаки с дронове срещу България и предлага съдействие

Украинският посланик Олеся Илашчук увери българската страна, че Украйна не е насочвала умишлено безпилотни летателни…

преди 6 часа
  • България

„Хемус“ с временни ограничения заради премахване на растителност

Шофьорите, които ще пътуват по автомагистрала „Хемус“ през следващите дни, трябва да имат предвид временни…

преди 7 часа
  • България

Софийският зоопарк скърби за лъва Славчо, починал на над 20 години

Софийският зоопарк съобщи с тъга за загубата на един от най-обичаните си обитатели — лъвът…

преди 7 часа
  • България

Човешка небрежност предизвика пожари в Търговищко, спасени са десетки декари гори

Серия от пожари, предизвикани основно от човешка небрежност при боравене с открит огън, са засегнали…

преди 7 часа
  • България

Шофьор предизвика ПТП с полицейски автомобил и бе задържан в София

В късните вечерни часове на 3 август, около 21:40 ч., на кръстовището между булевард „Брюксел“…

преди 7 часа