След намесата на ВАП е установен броят на тунелите в страната, нуждаещи се от ремонт и е преструктуриран бюджета за поддържане на републиканската пътна мрежа, съобщиха от пресцентъра на ВАП, за „Нова вест“.
По повод тежкото произшествие в тунел „Ечемишка“ на АМ „Хемус“, от 05.02.2017 г., Върховна административна прокуратура (ВАП) е извършила проверка по реда на надзора за законност за установяване на състоянието на тунелите в страната, част от републиканската пътна инфраструктура.
В хода на проверката за спазване на законността е възложено на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ да организира инспекции за установяване състоянието на тунелите в страната. Отделно от това, чрез съответните окръжни прокуратури е възложено на кметовете на общини извършването на проверки по отношение на състоянието на тунелите по общинските пътища в съответствие със задълженията и компетентността на местните органи на власт.
В изпълнение на разпорежданията на ВАП, Агенция „Пътна инфраструктура“ е предприела действия като са издадени заповед от 07.02.2017 г. за спешна проверка и оценка за състоянието на тунелите по републиканските пътища; заповед от 15.02.2017 г. за назначаване на специализирано звено от представители на АПИ, МТИТС, МВР, УАСГ за проверка и експертна оценка на състоянието на тунелите по републиканските пътища, които съвпадат с трансевропейската пътна мрежа на територията на РБ и предложения за краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване на технико-експлоатационното им състояние, съгласно изискванията на Наредбата и заповед от 15.02.2017 г., на чиято основа директорите на съответните ОПУ да назначат комисии /с участие на представители на местните структури на МВР, ПБЗН, ИААА, КИИП, служител по безопасност/ за проверка и експертна оценка на състоянието на тунелите по републиканските пътища извън трансевропейската пътна мрежа и предложения за краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване на технико-експлоатационното им състояние.
В резултат на извършените множество проверки е установен броят на тунелите, нуждаещи се от ремонт и са определени краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване технико-експлоатационните качества на съоръженията. Извършено е и преструктуриране на бюджета на съответния държавен орган, определен за проектиране и текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа.
От основен ремонт се нуждаят шест тунела от трансевропейската пътна мрежа, а именно: тунел „Витиня“ при км 32+230 на АМ Хемус – лява тръба; тунел „Топли дол“ при км 39+562 на АМ Хемус – две тръби; тунел „Ечемишка“ при км 41+922 на АМ Хемус-лява тръба; тунел „Правешки ханове“ при км 54+686 на АМ Хемус- две тръби; тунел „Траянови врата“ при км 53+297 на АМ Тракия – две тръби; тунел „Големо Бучино“ при км 14+680 на АМ Люлин – две тръби и осем тунела от републиканската пътна мрежа, а именно: тунели на път I-1 „Видин – Кулата“ на км 370+430, км 383+604 и км 388+897; тунели на път I-5 „Русе – Маказа“ на км 103+524, км 103+814, км 133+387, км 150+814; полутунел на път III 197 „Гоце Делчев –Девин“ на км 83+488.
След намесата на ВАП от оправомощения орган – АПИ са организирани и са поети ангажименти за действия съобразно компетентността, а от териториалните прокуратури са реализирани съответните правомощия.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment