Нискокалоричната диета позволява на маймуни да живеят по-дълго и да водят здравословен живот, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ и БТА.
По-рано учени от университета на Уисконсин-Медисън и Американския национален институт по стареенето извършиха отделни, посветени на нискокалоричната диета изследвания с макаци резус, но получените резултати бяха различни.
През 2009 г. екип от университета на Уисконсин-Медисън заключи, че нискокалоричната диета е свързана със значими ползи, що се отнася до оцеляването и намаляването на риска от ракови, сърдечни заболявания и инсулинова резистентност за макаците резус. През 2012 г. екип от Американския национален институт по стареенето установи, че ограничаването на калориите в хранителния режим не увеличава значително вероятността да се оцелее, но подобрява здравето
Сега двата екипа решиха да работят заедно и да анализират резултатите от двете проучвания. Учените стигнаха до извода, че нискокалоричната диета помага на маймуните да живеят по-дълго и да водят здравословен живот. Възрастта, продуктите в хранителния режим и полът обаче са от значение за цялостната полза от по-малкия калориен прием.
В двете проучвания ограничаването на калориите започнало на различна възраст. Двата екипа констатирали, че това ограничаване е от полза единствено за възрастните маймуни. Продуктите в диетата също са от значение.
Маймуните в изследването на Университета на Уисконсин-Медисън консумирали „природни“ храни, а тези в изследването на Американския национален институт по стареенето – готови храни с голямо съдържание на захар. Маймуните от първото изследване били с по-голямо телесно тегло в сравнение с тези от второто. Женските маймуни освен това изглежда са по-малко уязвими към лошия ефект от излишните килограми в сравнение с мъжките екземпляри. Учените са на мнение, че сходни резултати ще се получат и при изследвания с хора.
Двама младежи на 18 и 17 години са обвинени за побой над двама граждани на…
45-годишният С.И. от Варна е привлечен като обвиняем по досъдебно производство за развратни действия спрямо…
Почина Яна Костова, съпругата на капитан далечно плаване Марин Маринов, който загина през март 2025…
Министърът на вътрешните работи Иван Демерджиев заяви във Facebook, че говори не само като министър,…
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов обяви, че дългогодишният общински съветник Димитър Вучев поема управлението на…
Министерството на земеделието и храните започва предвиденото за 2026 г. самолетно заснемане, с което ще…
Leave a Comment