Пътна полиция изготви анализ, който показва най-тежките места на пътя. Те са девет. Данните са за последните 5 години и показват устойчивост на тенденцията.
3 от 9-те опасни участъка са на скоростния път I-5 Русе – Маказа, който е 261 км, сочи анализът.
Първият опасен участък е между Русе и Бяла. На разстояние от 50 км има 7 места с концентрация на пътнотранспортни произшествия. Всички те се следят за скорост. Всяка година там има десетки убити и стотици ранени при катастрофи, пише pik.bg.
Само през 2015 година за месец там бяха убити 11-годишно дете, румънец, както и други четирима гастарбайтери, които пътували към Силистра. Другата инфарктна точка за шофьорите по път I-5 е между Велико Търново и Дебелец. Третият участък с най-много катастрофи е по същия главен път между Казанлък и Стара Загора. Кресненското дефиле по пътя Видин – Кулата остава един от най-черните участъци с най-много челни катастрофи.
По Видин – Кулата има още един опасен участък – при разклона за Драгичево и Рударци. Пътен възел Коритна до село Български извор на пътя София – Велико Търново също е с концентрация на ПТП, показва анализът на КАТ.
Един от най-черните участъци по главния път Дуранкулак – Малко Търново е на входа за Варна откъм Златни пясъци. Проходът Боаза край Търговище е сред рисковите отсечки от София до Варна. Три са местата там, където е отчетена повишена концентрация на катастрофи с жертви за последните 5 годни.
Деветият опасен участък е по второкласния път между Прохода на републиката и Гурково. Идеята е през 2017-а година те да бъдат насиетени със стационарни камери, които да ограничават скоростта. Със съдейството на общините се планира и освежаването на маркировката, както и ремонта на кръстовища там, на които традиционно стават катастрофи.
Крайпътни кръчмари ще помагат при катастрофи в близост до техните заведения, предвижда стратегия на МВР, която трябва да намали значително пострадалите при инциденти на пътя до 2020 година. Документът е публикуван на страницата на МВР в интернет.
Една от множеството заложени мерки в него, е именно хората, които първи стигат до мястото на произшествието, да бъдат достатъчно добре обучени, за да могат да реагират адекватно.
Такива са не други, а самите кръчмари, които имат заведение в един от най-невралгичните точки по шосетата. Служителите ще трябва да могат да правят изкуствено дишане, сърдечен масаж, да превързват рани и да знаят как да извадят безопасно пострадалите от автомобилите им. Задълженията ще са вменени и на собствениците.
Множество ресторанти има в Кресненското дефиле, където ежедневно стават тежки катастрофи. Заведения за хранене има и около Ябланица, където се разклонява пътя за Плевен и Русе, както и за Варна, както и около ресторантите от големи вериги на магистралата за Пловдид.
Стратегията предвижда служители и собственици да изкарат курс, с който да могат да оказват първа помощ на пострадалите. Все още не е ясно от къде ще са парите, но най-вероятно те ще бъдат заделени от бюджета на МВР или от хуманитарни организации.
Източник: Канал 3
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment