Лютите чушки помагат за по-дълъг живот

Не пропускайте

Ако сте от хората, които обичат люто, то това може да е добра новина за вашето здраве. Според учени от медицинския колеж „Ларнър“ към Университета във Вермонт смъртността при хора, които консумират люти червени чушки, намалява с 13%.

Според мащабно проучване смъртността при тази група от хора спада най-вече при болните от сърдечни заболявания, посочва научното издание „Сайънс дейли“.

В миналото се е смятало, че чушките и подправките са полезни при лечение на болести, но досега само едно друго проучване, извършено в Китай през 2015 г., е изследвало ефекта на лютите чушки и смъртността.

Използвайки данни, събирани от над 16 000 американци за период от 23 години, студентът по медицина Мустафа Чопан и проф. Бенджамин Литенберг са установили, че консуматорите на люти чушки са предимно млади мъже, бели или мексикано-американци, омъжени и пушачи, пиещи алкохол и консумиращи повече месо и зеленчуци. За тях е характерно също, че имат нисък холестерол, по-ниски доходи и образование в сравнение с тези, които не консумират червени люти чушки.

Според изследователите, макар и механизмът за забавяне на смъртността да не напълно ясен, възможно е едни от рецепторите, възприемащи лютиви агенти като капсиаицина в чушките, да е отговорен за наблюдавания ефект.

Чопан и Литенберг смятат също, че друго обяснение, за благоприятния ефект върху здравето на зеленчука е и фактът, че капсияцинът влияе на механизмите в клетките и молекулите, предпазвайки от наднормено тегло, коригира кръвния поток и има антимикробни свойства.

- Реклама -spot_img

Трима загинаха, а четвърти е в критично състояние при катастрофа между...

Тежък инцидент с фатален край разтърси снощи района между селата Крислово и Динк. Трима млади мъже загубиха живота си, а четвърти е в критично...

Десетки шофьори санкционирани при акция за пътна безопасност

В рамките на специализирана полицейска операция за подобряване на пътната безопасност органите на реда предприеха мерки срещу нарушители на Закона за движение по пътищата....

Министър Катя Ивкова нареди проверка по случая със смъртта на 6-месечно...

Министърът на здравеопазването Катя Ивкова е разпоредила незабавна и задълбочена проверка по случая с трагичната смърт на 6-месечно бебе в болницата в Търговище. Инцидентът...

Сняг над 2000 м в планините, спасителите призовават за внимание

Въпреки настъпилия юни, по най-високите върхове над 2000 метра все още има сняг. От Планинската спасителна служба към Българския Червен кръст съобщават, че условията...

Сняг над 2000 метра и повишено внимание в планините през юни

Въпреки че е юни, по най-високите върхове над 2000 метра все още има сняг. От Планинската спасителна служба към Българския Червен кръст съобщават, че...
- Реклама -

Последни новини