Депутатът Георги Кадиев ще внесе законопроект за забрана регистрацията на автомобили с обратен волан. Ето какво написа в профила си във фейсбук Кадиев:“На 1 август на бул. “Ломско шосе” микробус с десен волан прави непозволен обратен завой. Загива моторист. КАТ не дава информация колко катастрофи и загинали хора има от подобни автомобили с обратен волан. Но всички съзнаваме, че при тях видимостта е по-лоша и вероятността от ПТП по-голяма. Затова внасям от името на “Нормална държава” законопроект за забрана регистрацията на автомобили с обратен волан.” КАТ няма информация за точния брой катастрофи с участието на автомобили с обратен волан, но от началото на 2015 г. в медиите е съобщено за над 10 катастрофи с участието на такива автомобили.
“Ограничение на регистрацията на автомобили или пълна забрана за движение на автомобили с обратен волан действа в 16 държави, сред които са и Словакия, Полша, Хърватия и Сърбия”, се посочва в мотивите за изменение на закона. Конкретното предложение касае чл. 140, в който се добавя нова ал. 3 с текст: “До регистрация не се допускат пътни превозни средства, технически пригодени за движение в пътни условия, различни от тези, които са нормативно определени в Република България и този закон, в това число и по отношение на посоката на движение в пътните платна. Войната по пътищата не спира, а с нея не спират и палиативните предложения за противодействие на изтреблението на пътя. Вън от съмнение е фактът, че шофирането на автомобил с десен волан в България е свързано с влошена видимост. Тя води до повишаване на риска от инциденти.
Защо е опасно да се карат коли с обратен волан? Най-големият проблем е свързан с видимостта, която липсва пред шофьора при изпреварвне. Качете се поне веднъж до мястото на шофьора в кола с обратно кормило и ще видите, че водачът почти веднага ще ви попита дали може да изпревари. Странната позиция до банкета на пътя води до два случая при движение извън града – трябва да се изпреварва рисковано или да държите огромна дистанция пред движещия се отпред автомобил (но тогава самото изпреварване ще отнема повече време и рискът от челен сблъсък също остава), или пък този, който кара автомобил с обратен волан, го е страх да изпреварва и е предпоставка за образуване на колони. При бусовете с десен волан видимостта е ограничена в много по-голяма степен. Решението е смяна на дирекцията на волана, но разбира се, това струва пари. Причината все още да има интерес към машините с десен волан е, че те са много по-евтини. У нас 99 процента от внасяните коли са от Великобритания Причината автомобилите на Острова да са по-изгодни не са такси или винетки (там се плаща единствено пътен данък). Вината е в скъпоструващите ремонтни услуги и затегнатия контрол при годишните технически прегледи. Така на собственика в повечето случаи му е по-изгодно да се отърве от колата, като натрупа малко годинки и по-сериозен пробег, отколкото да тръгне да я оправя. Единственото предимство при десния волан при “европейското” движение е в това, че шофьорът стъпва на тротоаря, слизайки от колата. Иначе в повечето случаи и паркирането не е лесна работа. Пробвайте и ще се убедите.
Източник: 24chasa.bg
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment