43% от гласували в анкетата на Inews.bg смятат, че трябва да се протестера масово
На 29 март Inews.bg попита в анкетата си „Как ще реагирате, ако билетчето за градския транспорт в София наистина стане 1.60 лв.?“
Към днешна дата 43% смятат, че трябва да се пристъпи към масови протести, а 13,7%, че трябва да се заведе колективен иск в съда срещу Столична община. С равен брой проценти – по 9,8, са онези, които имат намерение да си купяткарта, защото така е по-евтино, както и потенциалните гратисчии, които ще пътуват с изострено внимание. И едва 5,9% са категорични, че ще си плащат, защото нямат избор.
17,6% от гласувалите в анкетата ни пък очевидно нямат допирателна със столицата и са отговорили: „Не ме интересува, софиянци да се оправят“.
На 1 април от 18:30 часа пред сградата на Столичната общината на „Московска“ софиянци излизат на протест срещу поскъпването на билетчето. Протестът се организира във фейсбук страницата: „Срещу увеличаването на цената на билетите за градски транспорт в София“.
В групата преобладават мнения за драстични мерки на граждански протести и неподчинение срещу „поредната гавра“ със столичани. „Да не разчитаме на „здравия разум“ на лобитата в Общинския съвет! Ако не блокираме „Орлов мост“, никой няма да обърне внимание на протеста срещу безумието от 1,60 лв. за билет. Всичко в държавата и общината зависи от Бойчето, а то се впечатлява само от силови изстъпления като тези на милиционери, таксиджии, псевдо-еколози и къмпингари“, пише потребителят Сребро Божилов.
Иван Бонев пък аргументирано сравнява винетните такси с билетите за еднократно пътуване по следния начин: „Всичко в тази държава е смахнато и престъпно! Сега сме на темата с билетчетата и вниманието се насочва към безумните 1,60 лв. Същото е с винетките – целяха да сложат безумната цена от 97 лв., за да си минат нещата лека-полека, докато всички спорим за цената, а не за самата винетка в същността й. А именно – винетка за цялата пътна мрежа е престъпна и я няма никъде. Същото сега е с билетите – 1,60 за еднократно дупчене в едно превозно средство. А по цял свят отдавна са открили т.нар. почасово таксуване, което е в пъти по-удачно и за пътника, и за превозвача, като в същото време се стимулира използването на градския транспорт. И то точно поради възможността за лесно и евтино комбиниране на пътуването за сметка на друг вид предвижване. Години наред много хора и организации сме давали безброй примери за държави, които прилагат почасов билет. Но не – нашите управници не мислят за хората… мислят само и единствено как да източат някой лев от хората и бюджета чрез частни дружества…“
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment