Нов протест заради цената на билетчето в София

34

43% от гласували в анкетата на Inews.bg смятат, че трябва да се протестера масово

На 29 март Inews.bg попита в анкетата си „Как ще реагирате, ако билетчето за градския транспорт в София наистина стане 1.60 лв.?“

Към днешна дата 43% смятат, че трябва да се пристъпи към масови протести, а 13,7%, че трябва да се заведе колективен иск в съда срещу Столична община. С равен брой проценти – по 9,8, са онези, които имат намерение да си купяткарта, защото така е по-евтино, както и потенциалните гратисчии, които ще пътуват с изострено внимание. И едва 5,9% са категорични, че ще си плащат, защото нямат избор.

17,6% от гласувалите в анкетата ни пък очевидно нямат допирателна със столицата и са отговорили: „Не ме интересува, софиянци да се оправят“.

На 1 април от 18:30 часа пред сградата на Столичната общината на „Московска“ софиянци излизат на протест срещу поскъпването на билетчето. Протестът се организира във фейсбук страницата: „Срещу увеличаването на цената на билетите за градски транспорт в София“.

В групата преобладават мнения за драстични мерки на граждански протести и неподчинение срещу „поредната гавра“ със столичани. „Да не разчитаме на „здравия разум“ на лобитата в Общинския съвет! Ако не блокираме „Орлов мост“, никой няма да обърне внимание на протеста срещу безумието от 1,60 лв. за билет. Всичко в държавата и общината зависи от Бойчето, а то се впечатлява само от силови изстъпления като тези на милиционери, таксиджии, псевдо-еколози и къмпингари“, пише потребителят Сребро Божилов.

Иван Бонев пък аргументирано сравнява винетните такси с билетите за еднократно пътуване по следния начин: „Всичко в тази държава е смахнато и престъпно! Сега сме на темата с билетчетата и вниманието се насочва към безумните 1,60 лв. Същото е с винетките – целяха да сложат безумната цена от 97 лв., за да си минат нещата лека-полека, докато всички спорим за цената, а не за самата винетка в същността й. А именно – винетка за цялата пътна мрежа е престъпна и я няма никъде. Същото сега е с билетите – 1,60 за еднократно дупчене в едно превозно средство. А по цял свят отдавна са открили т.нар. почасово таксуване, което е в пъти по-удачно и за пътника, и за превозвача, като в същото време се стимулира използването на градския транспорт. И то точно поради възможността за лесно и евтино комбиниране на пътуването за сметка на друг вид предвижване. Години наред много хора и организации сме давали безброй примери за държави, които прилагат почасов билет. Но не – нашите управници не мислят за хората… мислят само и единствено как да източат някой лев от хората и бюджета чрез частни дружества…“