Според слуховете PlayStation и Xbox добавят реклами към игрите

131

Както PlayStation, така и Xbox работят върху реклами в игрите, според нови слухове, съобщава independent.co.uk.

Разработката ще позволи на компаниите да предоставят игри безплатно, като разходите се поддържат чрез маркетинг, сочат докладите.

PlayStation ще постави реклами в реалния живот на виртуални билбордове в рамките на игри, например, според нов доклад от Advertising Insider. Играчите могат също да бъдат възнаградени за ангажиране с реклами, като им бъдат предоставени безплатни виртуални елементи.
Миналата седмица беше казано, че Xbox работи по подобна програма, със същата цел да раздава безплатни игри.

Твърди се, че и двете компании ще пуснат продуктите на пазара до края на годината.
Разработката ще позволи на конзолните игри да функционират повече като мобилни игри, където безплатните за игра и поддържани от реклами игри са широко разпространени.

Но това също така вероятно ще доведе до същите въпроси, които преследват тези игри, като опасения относно естеството на рекламите, потенциални измами и вида на проследяване на играчи, което рекламодателите имат право да правят.

Подобно проследяване е причинявало противоречия между рекламни компании и технологични платформи и преди. Когато Apple добави нови защити на поверителността в скорошна актуализация на iOS, например, тя беше атакувана от Facebook, който каза, че наказва рекламодателите, като им спира да събират данни за потребителите.

Някои конзолни игри вече са експериментирали с реална реклама. EA добави маркетингови видеоклипове в UFC 4, преди да бъде принудена да ги премахне поради критики от фенове, а NBA 2K21 има реклами на екраните за зареждане.

Твърди се, че Microsoft не планира да вземе част от приходите от рекламата, като средствата ще бъдат разделени между разработчици и рекламни компании. Sony тепърва ще реши как ще бъдат разделени приходите, твърди новият доклад.

Превод и редакция: „Нова Вест“