Ето кои са храните, които понижават риска от диабет

Не пропускайте

Редакция Нова Вест
Редакция Нова Вест
Изпращайте ни вашите сигнали и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или на нашата фейсбук страница https://www.facebook.com/novavest.bg/

Австралийски учени изчисляват, че хората, които ядат поне две порции плодове на ден, са с 36 процента по-малко склонни да развият диабет тип 2, в сравнение с другите хора. Резултатите от проучването са публикувани в „The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism“

През последните години броят на хората, които са диагностицирани с болестта значително се е увеличил. Учените изчисляват, че до 2045 г. броят на заболелите с диабет в света ще нарасне до 700 милиона.

Но специалистите смятат, че здравословният начин на живот и избягването на вредните храни може значително да забави развитието на диабет, пишат от Риа Новости.

Австралийско проучване анализира връзката между консумацията на плодове и развитието на диабет при хората. В изследването са участвали 7675 участници. Резултатите показват, че хората, които консумират поне две порции плодове на ден може да понижи риска от развитие на диабет през следващите 5 години.

„Установихме, че хората, които ядат около две порции плодове на ден, имат 36 процента по-нисък риск от развитие на диабет тип 2 през следващите пет години, отколкото тези, които ядат по-малко от половин порция плодове на ден“, се казва в прессъобщението“.

Освен че са с високо съдържание на витамини и минерали, плодовете са отличен източник на фитохимикали, които могат да повишат чувствителността към инсулин. Фибрите, които се съдържат в плодовете спомагат за регулирането на кръвната захар и помагат на хората да се чувстват по-сити по-дълго.

Превод: Редакция „Нова Вест“, Ралица Димитрова

- Реклама -spot_img

Правната комисия одобри замразяване на депутатските заплати на нивото от март...

Правната комисия на Народното събрание одобри предложение за замразяване на заплатите на народните представители. Решението беше прието с 17 гласа „за“. Проектът е внесен...

ГДБОП арестува мъж в Габрово по подозрение в разпространение на детска...

Антимафиоти от Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ задържаха мъж в област Габрово по подозрение в разпространение на порнографски материали, създадени с участието на...

България започна подготовката за „Евровизия 2027“ с първо заседание на организационния...

В сградата на Министерския съвет се проведе първото заседание на Организационния комитет, натоварен с подготовката на България за домакин на „Евровизия 2027“.Подготовката започнаСрещата постави...

Министерството проверява сигнали за 15% натиск върху цени към производители

Министерството на земеделието и храните започна проверки по сигнали за нелоялни търговски практики спрямо земеделски производители. Данните сочат, че две големи търговски вериги са...

България влезе в Европейския механизъм за стабилност, Гълъб Донев участва в...

На 11 юни 2026 г. България направи следваща стъпка към пълната си интеграция в европейските финансови структури. Заместник министър-председателят и министър на финансите Гълъб...
- Реклама -

Последни новини