Електронни касови бележки вместо хартиени? (ВИДЕО)

81

Електронни касови бележки ще заместят хартиените в определени икономически сектори, стана ясно на поредното заседание на работната група за внедряване на софтуерна фискализация.

Промяната се подкрепя от Националната агенция за приходите, като в близките седмици приходната агенция ще обсъди с бизнеса конкретни текстове за изменение в законодателството.

Паралелно с това продължава съвместната работа по създаването на алтернативен механизъм за отчетност при електронните магазини. Работна група с представители на работодателските и браншови организации обсъжда възможностите за т.нар.  софтуерна фискализация, модел на която ще бъде представен до края на януари.

На днешното заседание на работната група бяха коментирани в детайли видовете електронни търговци, които ще могат да ползват новия модел на отчетност, технологичните изисквания и процесите, които да осигурят софтуерната фискализация, както  и правната рамка, която ще е необходима за осъществяване на проекта.

Бизнесът и приходната агенция все още работят по прецизиране на текстовете за електронни касови бележки, като в общия случай – пазаруване през електронен магазин в България, процесът е вече изяснен, обясни Веселин Трифонов от приходната агенция.

„В магазина има количка, в която се избират стоки, регистрира се потребителят, дава си данните, след това приключва поръчката, избира начин за плащане и процесът приключва. За тези класически електронни магазини според нас този режим е на 100% приложим“, каза той.

Засега остава проблем темата с електронната фискализация при продажбите от големите международни магазини. И още – ако един търговец има и физически, и електронен магазин.

„Ние не виждаме тук проблем. Продажбите, които този бизнес, този търговец вършат през електронния си магазин да бъдат предмет на софтуерна фискализация, а вече физическият търговски обект да си фискализира продажбите, както и досега – чрез физическо фискално устройство“, каза Трифонов от НАП.

Бизнесът предлага да се използват платформите, в които потребителите имат акаунти заради банковите си карти.