Експерти от Московския държавен технически университет Бауман са разработили технология за промяна на структурата на леда, която може да се използва при изграждането на самолетни писти в Арктика
Според ректора по икономика и иновации на университета Евгений Сторожук, в момента, заедно с Министерството на отбраната, се разглежда въпросът за военното приложение на това изобретение. Обсъжда се възможността за кацане на тежките военнотранспортни самолети Ил-76 на такива летища, пише Нова.
Video of FSB Special Purpose Center officers conducting a jump from an altitude of ~10km. https://t.co/QFnjLeoMgz pic.twitter.com/DqpSW5pqV0
— Rob Lee (@RALee85) April 20, 2020
Сторожук каза, че покритие от специални химикали ще позволи на самолетите да кацат на лед. Според идеята на авторите здравината на ледената покривка и наличието на пукнатини върху нея ще бъдат следени от сензори, разположени по цялата й дълбочина. Възможността за поддържане на ледената зона в случай на затопляне чрез добавяне на реагенти или замръзване също се обмисля.
According to Danish intelligence, Russia is extending its Nagurskoye Airfield on Franz Josef Land from 2,500 meters to 3,500 meters, and will likely be an operational base for fighters (possibly MiG-31 interceptors) next year.https://t.co/OpMgdtynBx pic.twitter.com/95MlodfylZ
— Rob Lee (@RALee85) December 7, 2019
По-рано спътникът Planet засне руската база в Арктика. Изображенията показват, че Русия е увеличила дължината на пистата на арктическото летище Нагурское от 2,5 на 3,5 км.
More Building Materials Lightered to Arctic Air Base Nagurskoye https://t.co/xhpwQfFs3e pic.twitter.com/BUncOKi2fJ
— SeaWaves Magazine (@seawaves_mag) June 3, 2020
*******
Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама