Политическата верификация във Facebook е нова и задължителна

79

С всяка изминала политическа кампания виждаме как класическият PR и дигиталният PR се обвързват помежду си в излъчване на послания и предизборни програми.
Все по-често PR експерти и кандидати прибягват към дигиталните инструменти за популяризиране на политическите идеи. Използването на част от инструментариума от дигитални способи, не винаги води до желания резултат.
Мирослава Вълкова дългогодишен политически PR

За реализирането на успешен PR е необходимо осъзнаването на потребността от добро позициониране в социалните мрежи и електронните медии, както и съчетаването на способи заложени в класическият PR.
Нашият поглед сега е насочен към „Местни избори 2019г.“ Прекарвайки половината от времето си в социалните мрежи, ние сме облъчвани от послания на бъдещите местни политици. Но можем ли да си сформираме мнение за конкретният кандидат от неговото дигитално позициониране? Наблюдаваме личности с добре изграден дигитален образ, който през годините са били активни и имаме достатъчно информация върху, която да сформираме мнението си за тях, но има и такива кандидати, които в старта на кампанията си създават профил/страница без изградена интернет идентичност и без дигитална история.
Ние живеем 21 век, където в голяма степен общественото мнение се сформира от излъчените дигитални послания. От тук следва и въпроса:
Каква част заема правилното дигитално присъствие за всички, които са дали заявката си да участват в местното или националното управление?
Позоционирането в медиите по време на кампанията е крайно недостатъчно за разпознаваемост и създаването на политическа идентичност на дадената личност.
Какво иска да види избирателя?
Гласоподавателя иска, чрез неговите социални профили да го опознае като човек с неговите интереси и пристрастия. Публикуване на лъскава политическа програма с гръмки обещания не прави кандидата харесван от избирателите.
В голяма степен кандидатите следват линията на модерността на рекламиране, чрез социалните мрежи, без да са достатъчно осведомени за правилата, които трябва да спазват при пускането на политическа реклама.
Какво трябва да знаем за новите правила за политическа реклама във Facebook?
Преди година социалната мрежа Facebook поиска от своите потребители специална верификация, за тези, които искат да администрират политически реклами, с цел прозрачност и откритост на това, кой стои зад рекламата и бюджета, който се разходва. Новите политики са насочени към ограничаване на опитите на политическите рекламодатели да замаскират своята идентичност или да се представят за други.
Част от думите на Mark Zuckerberg по отношение на контрола на политическите реклами: …това е част от нашите усилия да разберем кой е отговорен за съдържанието и финансирането на реклами, които обсъждат политически кандидати, избрани служители или въпроси като имиграцията, политическа среда и социални проблеми.
Разглеждането на документите за политическа верификация отнемат време и може да забави стартирането на интернет рекламна кампания.
Всеки кандадат, който поставил Facebook рекламата като основен елемент от рекламната си кампания по време на „Местни избори 2019г.“ и не разполага с верифициран политически акаунт рискува политическата му реклама да бъде отказана и премахната от администраторите на социалната мрежа.
Кандидатите и партиите, които не разполагат с политически верифициран акаунт, могат да се обърнат към фирма или Mediashop, които имат верифициран акаунт и ще мениджират тяхното рекламно позициониране във Facebook. Добър партньор може да ви бъде:
SMARTMEDIAGROUP
Сайт: https://smartmediagroup.eu/
Имейл за запитване: mediashop.bg@gmail.com

Мирослава Вълкова дългогодишен политически PR

*******

Стани част от новините с NovaVest.bg! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на novavest.bg@gmail.com или като съобщение на facebook.com/novavest.bg. Чети, споделяй и коментирай най-важното от България и света!
За реклама: https://novavest.bg/реклама