**НКЖИ засиля контрола: революционни мерки за сигурност на железопътния транспорт**
Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) стартира амбициозна програма за модернизация на сигурността в железопътния сектор, насочена към превантивен контрол и минимизиране на рисковите ситуации. В основата на реформата стоят иновативни технологии, включващи задължителни алкотестове, биометрична идентификация, GPS мониторинг и мащабно видеонаблюдение – мерки, които ще променят радикално стандартите за безопасност в бранша.
**Стриктен контрол над диспечерите: алкотестове и лицево разпознаване в реално време**
От днес нататък всеки диспечер в трите регионални центъра – София, Пловдив и Горна Оряховица – ще бъде подложен на редовни алкотестове в началото и края на работната смяна. Процедурата ще се осъществява чрез високотехнологични дрегери, интегрирани със система за лицево разпознаване, която гарантира неподлежащата на манипулация идентификация на служителите. Инициативата е част от националната стратегия за транспортна сигурност, обявена от вицепремиера Гроздан Караджов, и цели да елиминира човешкия фактор като основна причина за инциденти.
Новият режим на контрол включва и строго спазване на работните графици, като всеки опит за нарушение ще бъде автоматично сигнализиран към централната система. Експерти подчертават, че внедряването на биометрични технологии ще увеличи прозрачността и отговорността в критичните звена на железопътната мрежа.
**Тотално видеонаблюдение и GPS следене: гари, прелези и влакове под 24-часов контрол**
НКЖИ обяви старт на процедура за изграждане на централизирана система за видеонаблюдение, която ще обхване над 500 ключови обекта – от големи железопътни гари до отдалечени прелези и дежурни помещения. Проектът, чиято стойност надхвърля десетки милиона лева, предвижда инсталиране на високоразделителни камери с нощно виждане и аналитични функции за разпознаване на подозрителни дейности.
Паралелно с това, всички локомотиви ще бъдат оборудвани с GPS модули, които ще предават данни за скоростта, маршрута и състоянието на влака в реално време. Информацията ще се обработва от специализиран софтуер, разработен в партньорство с ВТУ „Тодор Каблешков“, който ще анализира рисковите ситуации и автоматично ще предупреждава екипажите за потенциални опасности.
**Обучение и иновации: академичното сътрудничество като гаранция за устойчивост**
За да се гарантира успешното внедряване на новите технологии, НКЖИ инвестира в обширна програма за преквалификация на персонала. Инженери и специалисти от ВТУ „Тодор Каблешков“ ще проведат практически тренинги за работа с новите системи, като акцентът ще бъде върху превантивните механизми за предотвратяване на инциденти. Експерти прогнозират, че комбинацията от строг контрол, модерни технологии и квалифициран кадър ще намали с над 40% броя на железопътните произшествия в рамките на следващите три години.
Следващите етапи от проекта предвиждат тестово внедряване на системите до края на 2024 г., последвано от пълноразмерно стартиране през 2025. Очаква се мерките да позиционират България сред лидерите в Европейския съюз по сигурност на железопътния транспорт.
**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата…
**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият…
**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко…
**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове…
**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха…
**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тихо…
Leave a Comment