България

Защо България стана на второ място в ЕС по жертви на пътя

Стана ясно, че България е в едно от челните места по максимално разрешена скорост на магистралите. В Европа, освен у нас, това може да се случи само в Германия и в Полша. Достатъчно безопасни ли са тези 140 километра обсъждат и експертите, и държавата от миналата година.

Само за последните 3 години загиналите в катастрофи в страната са 1555 души. С няколко десетки повече от цялото население на град Чипровци. Така България се класира на второ място по жервти на пътя в Евросъюза. Първи са съседите от Румъния, предаде Нова телевизия.

„Виж сега колко е хлъзгаво, с връщане на газта и хоп, колата подхлъзна. Това са пътищата ни“, казва рали състезателят Васил Жеков.

„Сега, ускоряваме на 130, аз не виждам разлика. Това е 130, досега бяхме на 120, ускоряваме на 140, ето ги 140. Усеща се малко по-бързо“, сподели той.
И въпреки че е малко по-бързо, не това е причината според Жеков за високия брой жертви по пътищата. Причината по думите му са неподготвените шофьори.

„10 километра надолу или нагоре не мисля, че ще оправят нещата. Има значение при спирането- да. Но аз съм фен на германците и на техния пример“, заяви Жеков.

Дългогодишният автоинструктор Красимир Георгиев само преди няколко месеца предлага на държавата промяна в Закона за движение по пътищата.
„Да бъде 120 км/м намалена допустимата максимална скорост по автомагистрала. Нормално е и е целесъобразно да има едни 20 км толеранс- до 140, за да може водачът в тези 20 км водачът да усети, че отива към непозволеното и да коригира своето поведение“, каза Георгиев.
И неговата идея идва от Германия. В този случай глобите при надвишаване на ограничението са по-големи, толерансът- също. 20 километра в час. Но следва и важно уточнение.

„Високата скорост е точно толкова опасна и причина за ПТП-та, колкото и неоправдано ниската скорост. В България специално ограниченията на скоростта се слагат на принципа „връзване на гащите”. АПИ, като стопанин на пътя си слага силно занижени ограничения на скоростта, например ако един участък е безопасен при движение с 80 км/ч, те слагат 40, за да може ако стане ПТП да се позоват, че водачът е превишил максимално разрешената скорост“, посочи инструкторът.

Ако изключим Германия, само в Полша и България максималната скорост все още е 140 километра в час. И част от шофьорите смятат, че заради състоянието на пътищата ни, тя не е безопасна.

„Тук някак си си позволяваме да правим каквото ни се иска, имаме проблем с егото. Това е много сериозна тема. Мислим си, че като шофираме няколко години и стажът ни прави по-добри шофьори. Това е целият проблем“, сподели Васил Жеков.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 дни
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 дни
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 1 месец
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца
  • Свят

Ще се прекрати ли системата all inclusive в Турция?

Една от любимите дестинации на българи може би вече няма да е толкова привлекателна. Отново…

преди 2 месеца