Любопитно

Ново проучване на изследователи, свързано с домашните любимци на пушачите (СНИМКА)

Пушачите, които разглеждат кампании за спиране на тютюнопушенето в социалните мрежи, са най-склонни да реагират на публикации, свързани с пасивните ефекти от пушенето върху домашните им любимци.

Това съобщи електронното издание „Хелтдей“, позовавайки се на ново проучване. Изследователите установиха, че информации за вредни химикали също привличат повече внимание. Хората реагират на информация за това как тютюнопушенето се отразява негативно на живота на любимите им хора и включително на домашните им любимци, а това може да допринесе за положителни промени в поведението на пушачите.

„Резултатите показват, че хората реагират на информация за това как тютюнопушенето се отразява негативно на живота на любимите им хора и включително на домашните им любимци. Послания, свързани с конкретния живот на всеки пушач, могат да допринесат за положителните промени в поведението на пушачите“, каза ръководителят на изследването Хун Сюе, доцент по здравна администрация в Университет „Джордж Мейсън“ в американския щат Вирджиния.

„Кампаниите срещу тютюнопушенето могат да използват тези констатации, за да подобрят своите дейности, да ангажират обществото още повече и още по-ефективно да популяризират причините за спиране на тютюнопушенето“, добави той. Изследователите са използвали машинно самообучение и данни от социалните мрежи, за да анализират факторите, които влияят върху ефективните кампании против тютюнопушенето и ангажираността на потребителите.

Проучването е ръководено от Хун Сюе и от Гилбърт Гим, който също е доцент в Университет „Джордж Мейсън“. Те описаха проекта като първото широкомащабно изследване за извличане на данни от социалните мрежи, което разглежда ключови кампании срещу тютюнопушенето в Съединените щати.

Анализът също така установи, че потребителите реагират повече на мащабните кампании на правителствени организации и на организации с нестопанска цел, отколкото на по-слабите и местни кампании. Абонатите на Фейсбук са много по-склонни да реагират на публикации с видеоклипове. Около 12,5% от зрелите хора в САЩ пушат цигари, а повече от една трета търси информация по здравни въпроси онлайн. Това прави социалните мрежи една потенциално влиятелна платформа за кампании срещу тютюнопушенето, твърди проучването.

По публикацията работи: Велислава Велева

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • България

**Радев: Назначението на Спецов в Лукойл е незаконно, а политиката в България се превръща в диктатура**

**Президентът Радев обяви остри критики срещу управлението на казуса "Лукойл": Нарушения на Конституцията и правовата…

преди 3 дни
  • България

Деница Сачева разкри: Румен Спецов има тайно доверие от САЩ и Британия, а бюджетът 2026 е последен шанс за спасение на финансите

**Деница Сачева: „Румен Спецов е професионалист с опит, а бюджетът за 2026 г. е единственият…

преди 3 дни
  • България

Трима загинали и блокиран тракийски път след фатално ПТП, причинето от загуба на контрол над волана

**ТРАГИЧНО ПТП НА АВТОМАГИСТРАЛА „ТРАКИЯ“ ВЗЕМА ТРИ ЖИВОТА** Трима души загинаха, а един е тежко…

преди 3 дни
  • България

Синът на Радан Кънев заловен с дрога: 17-годишният Борис задържан с марихуана и машинка за цигари

**Скандал около сина на евродепутата Радан Кънев: 17-годишен младеж задържан с наркотици** В ранните часове…

преди 3 дни
  • България

Топло за ноември: до 21 градуса в почивните дни, но мъгливо в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тиха…

преди 3 дни
  • България

Топло за ноември: 21 градуса в почивните дни, но мъглата ще скрие слънцето в равнините

**Уикендът обещава спокойно и меко време с леки облаци и мъгли** България очаква сравнително тихо…

преди 3 дни