Компютрите са устройства, които все по-масово навлизат в живота ни. Тяхната безпроблемна функционалност е важна и вероятно от подобно устройство вече разглеждате и този сайт. Ето защо редовната поддръжка е наложителна. Но колко често трябва да се прави профилактика? Какво включва тя? Споделят от онлайн магазин за доставка на употребявана компютърна техника Kvantservice.com.
Когато използвате вашите компютри и лаптопи, с времето те се замърсява от околната среда, както и се натоварват от натрупаните програми, файлове и данни. При редовна профилактика и отговорно отношение към околните условия, устройствата ни и техните компоненти (като процесор или батерия например) ще издържат на дълги години работа с максималната си производителност. Когато се прави редовна поддръжка, се удължава животът (или експлоатационният период) на хардуера и софтуера и те функционират безпроблемно.
Осигуряването на подходящи условия за правилното функциониране на системата е ключово за нейната работа. В настолните и преносимите компютри има различни вентилатори, осигуряващи постоянното циркулиране на въздушни потоци, което помага за правилното охлаждане на горещите части. С времето се натрупват прахови частици в охладителните радиатори и това започва да действа като изолатор. Така се намалява възможността за разсейване на топлината и системата започва да загрява и съответно да забива. Затова е нужно да се извърши внимателното им почистване.
Необходимо е също и дефрагментиране на твърдия диск, пускане на антивирусния софтуер за проверка за налични вируси, на почистващи програми, изтриващи бисквитките от браузъра и всички временни файлове от системата, актуализиране на различните програми и отстраняване на ненужните малки по размер файлове, които забавят работата на устройството. Препоръчително е профилактиката да се извършва от специалист.
Въпросът относно честотата зависи от много фактори, най-вече от времето на използване, условията на околната среда и конкретните изисквания. Добре е профилактиката да се прави поне веднъж годишно.
При по-интензивна употреба може да се наложи обслужването да се прави и на по-кратки интервали – на всеки шест месеца. При поява на проблеми, като по-бавна функционалност, чести грешки или невъзможност за стартиране, може да се наложи и по-често почистване, а дори и нужда от ремонт в сервиз. Ако устройството е още в гаранция, обектът, който извършва поправката, трябва да е оторизиран, за да продължи да важи гаранционното обслужване.
Има няколко допълнителни препоръки, свързани с хардуерната и софтуерната поддръжка, които можете да следвате сами в домашни условия регулярно и дори ежедневно:
Добре е да знаем, че профилактиката не е само еднократна процедура, а е ежегодна рутинна грижа, за да се поддържа работата на компютърната конфигурация оптимална.
Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…
С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…
Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…
Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…
Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…
Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…
Leave a Comment