Министерският съвет прие законопроект, с който се въвеждат важни промени в Закона за електронното управление. Част от промените засягат употребата на всякакви хартиени документи и други физически носители (включително стикери). Вече ще бъде възможно и електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления.
С предложените промени се решават ключови въпроси от първостепенна важност за въвеждането на реално електронно управление. Измененията са насочени към улеснения за гражданите и бизнеса, които значително ще намалят административната тежест и ще ускорят обслужването, което държавата и общините са длъжни да предоставят по закон. Основните предложения за промяна са следните:
– Електронните услуги ще могат да се заявяват без квалифициран електронен подпис от физически лица – за да ги заявим ще е нужно само да влезем със средство за електронно идентификация с подходящо ниво на сигурност, след което ще подаваме заявлението, попълвайки онлайн форма.
– При заявено съгласие, в системата за сигурно електронно връчване ще бъде възможно електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления. За целта се предлага изменение на чл. 43 от ЗАНН, с което се урежда редът за връчване на фиш, електронен фиш, акт за установяване на административно нарушение, съставени в отсъствието на нарушителя, или наказателно постановление.
– Отпадат като изискване всякакви хартиени документи и други физически носители /включително стикери/ за доказване на данни за лица или обекти, които са вписани в регистър.
– Ще бъдат намалени таксите за административни услуги, когато те се предоставя по електронен път. Регламентира се института на посредника при предоставяне на административни услуги. Така хората, които не използват информационните технологии, ще бъдат улеснени и няма да се налагат да пътуват до по-голямо населено място, за да заявят административна услуга. Такива посредници могат да бъдат Български пощи, библиотеките и всеки, който офиси в близост до гражданите.
– Създава се възможност за пълна електронизация на административни процеси чрез включване на допълнителни лица като първични администратори. Ще се въведе задължение за служебно предоставяне на информация за субекти извън държавната администрация, които участват в административното обслужване.
– Налага се задължение за водене на регистри в електронен вид, включително чрез система за централизирано управление на регистри.
Мирослава Вълкова, един от инициаторите на ГРАЖДАНСКО ДВИЖЕНИЕ ЗА ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА в откровен разговор за…
След силното послание от „Дамасцена 2025“, движението продължава по пътя към нов модел на управление…
В днешни дни прекарваме голяма част от времето си в закрити пространства – домове, офиси,…
Днес, когато все повече хора осъзнават нуждата от здравословен начин на живот, хранителните добавки се…
Гражданско движение за президентска република даде старт на национална информационна кампания Националната кампания за президентска…
В света на гейминга компромисите нямат място – всеки детайл може да бъде решаващ в…
Leave a Comment