България

Отпадат стикерите от предното стъкло на колите

Министерският съвет прие законопроект, с който се въвеждат важни промени в Закона за електронното управление. Част от промените засягат употребата на всякакви хартиени документи и други физически носители (включително стикери). Вече ще бъде възможно и електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления.

С предложените промени се решават ключови въпроси от първостепенна важност за въвеждането на реално електронно управление. Измененията са насочени към улеснения за гражданите и бизнеса, които значително ще намалят административната тежест и ще ускорят обслужването, което държавата и общините са длъжни да предоставят по закон. Основните предложения за промяна са следните:

– Електронните услуги ще могат да се заявяват без квалифициран електронен подпис от физически лица – за да ги заявим ще е нужно само да влезем със средство за електронно идентификация с подходящо ниво на сигурност, след което ще подаваме заявлението, попълвайки онлайн форма.

– При заявено съгласие, в системата за сигурно електронно връчване ще бъде възможно електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления. За целта се предлага изменение на чл. 43 от ЗАНН, с което се урежда редът за връчване на фиш, електронен фиш, акт за установяване на административно нарушение, съставени в отсъствието на нарушителя, или наказателно постановление.

– Отпадат като изискване всякакви хартиени документи и други физически носители /включително стикери/ за доказване на данни за лица или обекти, които са вписани в регистър.

– Ще бъдат намалени таксите за административни услуги, когато те се предоставя по електронен път. Регламентира се института на посредника при предоставяне на административни услуги. Така хората, които не използват информационните технологии, ще бъдат улеснени и няма да се налагат да пътуват до по-голямо населено място, за да заявят административна услуга. Такива посредници могат да бъдат Български пощи, библиотеките и всеки, който офиси в близост до гражданите.

– Създава се възможност за пълна електронизация на административни процеси чрез включване на допълнителни лица като първични администратори. Ще се въведе задължение за служебно предоставяне на информация за субекти извън държавната администрация, които участват в административното обслужване.

– Налага се задължение за водене на регистри в електронен вид, включително чрез система за централизирано управление на регистри.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Пламена Сутева

Скорошни постове

  • България

25-годишен получи ефективна присъда за измама с бързи кредити в TikTok

Присъда за 25-годишен: Измама с бързи кредити в TikTok 25-годишен мъж от Казанлък бе осъден…

преди един ден
  • България

Съдът потвърди задържането на мъжа, обвинен в умишлен палеж на гора във Велико Търново

Задържаният за умишлен палеж във Велико Търново остава в ареста На 7 август 2025 година…

преди един ден
  • България

Засилени мерки за контрол и прозрачност при въвеждането на еврото в България от 8 август 2024 г.

Важни промени влизат в сила от 8 август с присъединяване към еврозоната: Какво трябва да…

преди един ден
  • България

Чужденци масово заобикалят тол камерите на българо-гръцката граница и държавата обещава мерки за борба с нарушенията

Чужденци масово заобикалят тол камерите на българо-гръцката граница Как работи схемата за заобикаляне на тол…

преди един ден
  • България

опасен пожарен сезон в шуменско: 325 пожара от началото на годината

Опасен пожарен сезон в Шуменско: 325 пожара от началото на годината Периодът с висок риск…

преди един ден
  • България

Временни ограничения на магистрала „Хемус“ между 42-ри и 52-ри км в Софийска област през август

Ограничения на АМ „Хемус“ между 42-ри и 52-ри км в област София Автомобилните водачи трябва…

преди един ден