България

Отпадат стикерите от предното стъкло на колите

Министерският съвет прие законопроект, с който се въвеждат важни промени в Закона за електронното управление. Част от промените засягат употребата на всякакви хартиени документи и други физически носители (включително стикери). Вече ще бъде възможно и електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления.

С предложените промени се решават ключови въпроси от първостепенна важност за въвеждането на реално електронно управление. Измененията са насочени към улеснения за гражданите и бизнеса, които значително ще намалят административната тежест и ще ускорят обслужването, което държавата и общините са длъжни да предоставят по закон. Основните предложения за промяна са следните:

– Електронните услуги ще могат да се заявяват без квалифициран електронен подпис от физически лица – за да ги заявим ще е нужно само да влезем със средство за електронно идентификация с подходящо ниво на сигурност, след което ще подаваме заявлението, попълвайки онлайн форма.

– При заявено съгласие, в системата за сигурно електронно връчване ще бъде възможно електронно връчване на актове, фишове и наказателни постановления. За целта се предлага изменение на чл. 43 от ЗАНН, с което се урежда редът за връчване на фиш, електронен фиш, акт за установяване на административно нарушение, съставени в отсъствието на нарушителя, или наказателно постановление.

– Отпадат като изискване всякакви хартиени документи и други физически носители /включително стикери/ за доказване на данни за лица или обекти, които са вписани в регистър.

– Ще бъдат намалени таксите за административни услуги, когато те се предоставя по електронен път. Регламентира се института на посредника при предоставяне на административни услуги. Така хората, които не използват информационните технологии, ще бъдат улеснени и няма да се налагат да пътуват до по-голямо населено място, за да заявят административна услуга. Такива посредници могат да бъдат Български пощи, библиотеките и всеки, който офиси в близост до гражданите.

– Създава се възможност за пълна електронизация на административни процеси чрез включване на допълнителни лица като първични администратори. Ще се въведе задължение за служебно предоставяне на информация за субекти извън държавната администрация, които участват в административното обслужване.

– Налага се задължение за водене на регистри в електронен вид, включително чрез система за централизирано управление на регистри.

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Пламена Сутева

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 4 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 4 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 3 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 3 месеца