България

След като постоянно се палят: Докога ще се возим в стари влакове?

За последната година и половина има общо 28 случая на запалвания в подвижния състав на БДЖ. Зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски направи коментар по темата къде са проблемите и какво може да се направи по въпроса. По негови думи не става въпрос за липса на изправни локомотиви, а за липса на добро поддържане и мониторинг. Папукчийски заяви това, че средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години. Като по Плана за възстановяване очакваме нови 70 push-pull влакове, двуетажни такива и електромотриси. Предвижда се новите влакове да могат да са при нас чак през 2026 година.

15 са запалванията в БДЖ при товарни и пътнически превози. Взехме спешни мерки във връзка с това, че напоследък се наблюдава недостатъчно обезпечаване с резервни части за текущите ремонти и мониторинга му. Положението в някои от депата за поддържка на локомотивите е почти критично. Условията на труд са в окаяно състояние, което е довело до отлив на голям брой от персонала, има над 380 вакантни длъжности. Това заяви зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите му служебното правителство е заварило във фрапиращо състояние и новите 7 смарттрона, които бяга доставени през 2019 г. – именно заради непредвиден договор за поддръжка.

„Не можем да говорим за липса на изправни локомотиви и вагони, а по-скоро за липсва на добро поддържане и мониторинг. Разпоредил съм на БДЖ да достави системи за контрол на електрическите части на локомотивите, които доведоха до събитията в последно време“, каза зам.-министърът.

Гостът подчерта, че средната възраст на подвижния състав на БДЖ е 40 години. По Плана за възстановяване очакваме нови 70 push-pull влакове, двуетажни такива и електромотриси. Предвидено е процедурата да бъде обявена през януари, а най-късно до юли да има договор за доставка.

„Сроковете по процедурата предвиждат доставка в рамките на 36 месеца или през 2026 г.“, поясни Папукчийски.

Той заяви още, че около 70% от пътническите вагони не са претърпели капитални ремонти.

„Подготвя се процедура за ремонт и модернизация на 207 вагона от парка на БДЖ. Предвидено е най-малкото да бъде изградена противопожарна система, която липсва към момента“, констатира той.

Според Папукчийски, докато качеството на услугата не бъде подобрено, не можем да коментираме промяна в цената на билетите.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Редакция Нова Вест

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 3 дни
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 2 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца