Портокалите могат да намалят с 60 процента риска от макулна дегенерация, която предизвиква силно намаляване на зрението. Според изследователите от Института за медицински изследвания в Уестмийд ползите от цитрусовия плод за очите са значителни.
Те са анкетирали повече от 2000 австралийци над 50 години и са установили, че тези, които редовно ядат портокали, по-рядко развиват фаталната за очите болест през 15-годишния период на изследването. Дори и един портокал седмично осигурява защита, макар и не колкото при редовната консумация на плода, пишат от DaillyMaill.
Макулната дегенерация е една от водещите причини за загуба на зрение. При нея се уврежда централната част на ретината. Засегнатите трудно четат и разпознават лица, а в по-тежката си форма болестта предизвиква ослепяване.
Портокалите са богати на калий, калций, фосфор, витамини от групата В, витамини А и С. Те предпазват от рак – на кожата, белите дробове, гърдата, стомаха и дебелото черво. Полезни са също за сърцето, бъбреците и черния дроб. Съдържат много разтворими фибри и намаляват холестерола.
По публикацията работи: Велислава Велева
От работата на Централната избирателна комисия зависи в голяма степен легитимността на институциите в България.…
Лили Иванова обяви, че през 2026 г. ще се състои последното ѝ голямо национално турне.Турнето…
Пътната безопасност в България преминава към по-строг режим. Министерството на вътрешните работи въвежда промени, според…
Тенденцията към увеличаване на броя на хората със затлъстяване в България става все по-сериозна, а…
Случай на безпричинна агресия срещу възрастни хора в Благоевград стана публично известен на 7 юни,…
Фолклорната легенда Валя Балканска сподели, че е гледала финала на „Евровизия“ до края, за да…
Leave a Comment