България

Тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ отворен без ограничения от днес (СНИМКИ)

Пуснато е движението без ограничения в двете тръби на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. Тежкотоварният трафик преминава по автомагистралата.

Още през юли преминаването през тръбата за София бе ограничено за довършване на трите напречни връзки между двете тръби на съоръжението, за да отговаря на всички европейски изисквания за пътна безопасност.

Снимка: АПИ

Възстановено е и движението по виадуктите в платното за София при км 35+760 и в платното за Варна при км 33+910 и км 34+220. За извършване на ремонтните дейности преминаването на тежкотоварните камиони над 12 тона бе пренасочено в път I-1 София – Ботевград. С пускането на трафика по съоръженията на АМ „Хемус“ се възстановява двупосочното движение на МПС над 12 тона по автомагистралата и се улеснява пътуването на всички шофьори дни преди празниците за Коледа.

По напречните галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ в тръбата за София беше работено през 2020 г. и през юли тази година се подновиха довършителните работи в тръбата за Варна. Две от галериите са пешеходни, а една е шосейна. В случай на авария в една от тръбите те ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили. С изпълнението на тези дейности тунел „Витиня“ отговаря на Директива 2004/54/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г., относно минималните изисквания за безопасност за тунелите на Трансевропейската пътна мрежа. В съответствие с европейската директива в съоръжение с дължина над 1 км трябва да има три напречни галерии, които да свързват двете тръби.

В съоръжението са монтирани противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове, осветление и др.
„Витиня“ е най-дългият автомобилен тунел в България – 1195 метра. Строителството му започва през 1974 г. В експлоатация е от 1984 г. Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години на миналия век и досега не бяха ремонтирани.

Техническото състояние на съоръженията при 33-ти и 34-ти км в посока Варна изискваше спешно възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури безопасното преминаване. На двете съоръжения е извършено усилване на пътната плоча, ремонт на главни стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги.

Изградени са нови тротоарни блокове, положена е нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др. На виадукта при 34-ти км е възстановена носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението.

На съоръжението при 35-ти км в платното за София е работено по антикорозионната защита на стоманената конструкция, изградена е колекторна система и др.

Снимка: АПИ
Снимка: АПИ
Leave a Comment
Сподели
Публикувано от
Венета Николова

Скорошни постове

  • Спонсорирани

Съвети от Руал Травел при планиране на перфектната екскурзия до Япония

Планирането на екскурзия до Япония може да бъде вълнуващо, но и предизвикателно. За да се…

преди 5 дни
  • Спонсорирани

Прогнози за интериорния дизайн през 2025 г.: какво да очакваме?

С всяка година интериорният дизайн се променя и развива, като носи нови тенденции и концепции…

преди 3 седмици
  • Спонсорирани

Какви документи са необходими за данъчна оценка на имот?

Данъчната оценка на имот е процес, който се изисква при различни сделки или административни процедури,…

преди 3 седмици
  • Спонсорирани

Пантофи за детска градина, които всяко дете ще хареса: най-добрите модели

Пантофите за детска градина са неразделна част от ежедневието на всяко дете. Те не само…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Съвсем малка е вероятността да бъде открит живот в Млечния път

Възможността да не сме единствените разумни същества във Вселената винаги е интригувала света. Какво ще…

преди 2 месеца
  • Любопитно

Как слънчевата радиация влияе на Земята?

Доколко животът на Земята се влияе от слънчевата радиация? Ново проучване доказа въздействието на електромагнитните…

преди 2 месеца